Sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie WWW
Wielu z nas marzy o sklepie internetowym. I wiele osób ma złudne przekonanie, że po jego otwarciu klienci sami przyjdą. To jednak tak nie działa. Zarówno samo uruchomienie sklepu, jak i jego promowanie, rozwijanie, obsługa klienta, wymaga dużego wysiłku. Jeśli jednak podejdziemy do tego z rozwagą, na pewno to się nam w najbliższej przyszłości opłaci.
Systematyczny rozwój sklepu internetowego to nieodzowny element zwiększania wyników sprzedażowych. Zyski można bowiem powiększać poprzez stałe dopracowywanie oferty i szybkie reagowanie na zmiany na rynku.
Po pierwsze powinniśmy sprawić, aby sklep był nie tylko wizualnie atrakcyjny, ale przede wszystkim funkcjonalny i czytelny. Nie można dopuścić do tego, aby klient musiał się zastanawiać się, gdzie znaleźć, czy jak zapłacić za towar. Nasza sprzedaż musi być kreatywna i mieć charakter indywidualnego podejścia do klienta.
Ważne jest, aby w naszym nowo otwartym sklepie nie tylko wygenerować sam ruch, ale aby udało się zamienić odwiedzających na płacących klientów, czyli stworzyć tzw. konwersję. Musimy sprawić, by użytkownicy zechcieli u nas kupować.
Pamiętajmy, że przede wszystkim powinniśmy znaleźć unikalną wartość swojego biznesu i promować ją. Cena produktu jest bowiem najgorszym wyróżnikiem oferty.
Zatem w jaki sposób można wypromować sklep internetowy?
Najważniejsze rzeczy, które należy wdrożyć, aby być osiągnąć sukces, to:
– Działania SEO, czyli dopilnowanie, aby znalazła nas wyszukiwarka, dodając adres sklepu do wyszukiwarki Google i do katalogów branżowych,
– Odpowiednia budowa sklepu internetowego pod względem User Experience, czyli doświadczeń użytkowników,
– Zoptymalizowanie strony pod kątem słów kluczowych,
– Dokładny opis poszczególnych produktów,
– Udział w forach dyskusyjnych, blogach branżowych poprzez komentowanie innych wpisów,
– Relacje na żywo na Instagramie, e-booki, webinaria,
– Korzystanie z potencjału mediów społecznościowych, które są najważniejszym narzędziem marketingowym, prezentowanie w nich ciekawych artykułów i linków do filmów video związanych z naszą branżą, wywoływanie ciekawych dyskusji i nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami,
– E-mail marketing, który umożliwia informowanie o promocjach, o nowych atrakcjach na stronie,
– Blog firmowy,
– Promocje, kupony rabatowe, kupon ze zniżką,
–Reklama sponsorowana – próba zaistnienia w Google Adwords lub Facebook, dzięki starannie dobranym słowom kluczowym,
– umieszczenie swojego zdjęcia lub wspólnego zdjęcia pracowników wraz z krótkim opisem, czym zajmujemy się w firmie, dzięki czemu sklep może mieć bardziej osobisty klimat, jednocześnie nie sprawiając wrażenia korporacji,
– Artykuły sponsorowane, dzięki którym można zyskać szansę na kilka pozytywnych recenzji w lokalnych gazetach.
Podsumowując można stwierdzić, że w obecnych czasach dużą popularnością będą cieszyć się elastyczne i nowoczesne technologie, dzięki którym możliwe będą zmiany i ulepszenia związane ze zmieniającymi się potrzebami i oczekiwaniami klientów.
Już obecnie sklepy internetowe nie tylko prowadzą sprzedaż, ale przede wszystkim starają się rozwiązywać problemy swoich klientów i można sądzić, że ten trend będzie się umacniał.