Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Słowa kluczowe – dlaczego są tak ważne?

Czy analiza słów kluczowych jest ważna?

Analiza słów kluczowych jest bardzo ważna. Dzięki niej można zrozumieć, w jaki sposób i dlaczego ludzie odwiedzają witrynę, jakim sposobem konkurenci przyciągają odwiedzających oraz ogólnie rzecz biorąc, w jaki sposób i jak często, odbiorcy danej strony WWW wyszukują ją w Internecie.

Analiza słów kluczowych oraz identyfikacja trendów wyszukiwania umożliwia stworzenie takich stron, które zaspokajają potrzeby odbiorców, zapewniając informacje, których szukają i rozwiązując ich problemy.

Wybór odpowiednich słów kluczowych  – w tekstach na stronie, blogach itp., jest jednym z najważniejszych aspektów tworzenia i promocji strony internetowej w wyszukiwarce Google. Bowiem na tych właśnie słowach będzie później opierała się cała strategia pozycjonowania strony.

Wielu właścicieli stron WWW nie zdaje sobie sprawy z wagi tego zagadnienia.

Przy doborze słów kluczowych trzeba uświadomić sobie, że w rzeczywistości hasła wpisywane przez Internautów bardzo często się różnią się od tych, które przychodzą na myśl właścicielom strony.

Rozpoczynając działania pozycjonujące stronę, należy wybrać optymalne słowa i frazy kluczowe, zbliżone do słów wpisywanych w wyszukiwarce w celu odnalezienia interesującej informacji.

Badanie słów kluczowych SEO jest to proces identyfikowania terminów i wyrażeń, które użytkownicy wprowadzają do wyszukiwarek w celu znalezienia odpowiednich stron internetowych. Specjaliści SEO identyfikują te słowa i frazy kluczowe, aby upewnić się, w jaki sposób przyciągnąć użytkowników do docelowej witryny.

Tworzenie odpowiednich stron i optymalizowanie ich pod kątem słów kluczowych, może przyczynić się do:

– uzyskania lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania tych słów kluczowych;
– poprawy widoczności strony w wynikach wyszukiwania i liczby odwiedzających witrynę;
– zwiększenia wpływu na wyszukiwania płatne lub SEM poprzez identyfikację kosztu kliknięcia (CPC) oraz wyliczenie kosztu potencjalnych;

Jakie słowa warto wybrać?

Oto, jakie wybrać słowa i frazy na stronę WWW:
– właściwie dobrane zgodnie ze specyfiką firmy, a więc takie aby przynosiły widoczny rezultat w postaci wyższej pozycji w wyszukiwarce Google,
– odpowiadające na potrzeby użytkowników.

Aby uzyskać taki efekt, powinny więc być przeanalizowane pod względem konkurencyjności, trudności konkretnych zapytań oraz liczby ich wyszukiwań.

Typy słów kluczowych

Istnieją różne typy słów kluczowych, a decydując się na jeden z nich warto zdać sobie sprawę z jakimi trudnościami, ale też możliwościami, ten rodzaj słów się wiąże:

 Słowa kluczowe (head keywords)
• pojedyncze słowo
• niski współczynnik konwersji
• wysoka liczba wyszukiwań
• wysoka konkurencja

Słowa kluczowe z krótkim ogonem (body keywords)
• 2-3 słowa
• średni współczynnik konwersji
• średnia liczba wyszukiwań
• umiarkowana konkurencja

Słowa kluczowe z długim ogonem (long-tail keywords)
• 4+ słowa
• wysoki współczynnik konwersji
• niska liczba wyszukiwań
• niska konkurencja

Trudność słów kluczowych (konkurencyjność)

Znajomość trudności słowa kluczowego jest niezbędna, gdyż konkurencyjność decyduje o tym, ile inwestycji będzie potrzebne, aby uzyskać rangę dla odpowiedniej kluczowej frazy. Należy wykorzystać wszelkie możliwości, aby znaleźć potencjalnie nie konkurencyjne słowa kluczowe charakteryzujące się wysokim ruchem.

Takie frazy są bowiem o wiele łatwiejsze do wypozycjonowania i nie wymagają dużych inwestycji.
Trudność słowa kluczowego można obliczyć za pomocą narzędzi SEO lub też można ręcznie sprawdzić ich trudność, analizując wyniki wyszukiwania i jakość aktualnie ocenianych stron.

Jak samodzielnie sprawdzić słowa kluczowe?

Można to zrobić za pomocą takich programów online:

Google Search Console
SE Ranking
Semrush
AccuRanker
Ahref’s

 

 

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.