Słowa kluczowe – dlaczego są tak ważne?
Czy analiza słów kluczowych jest ważna?
Analiza słów kluczowych jest bardzo ważna. Dzięki niej można zrozumieć, w jaki sposób i dlaczego ludzie odwiedzają witrynę, jakim sposobem konkurenci przyciągają odwiedzających oraz ogólnie rzecz biorąc, w jaki sposób i jak często, odbiorcy danej strony WWW wyszukują ją w Internecie.
Analiza słów kluczowych oraz identyfikacja trendów wyszukiwania umożliwia stworzenie takich stron, które zaspokajają potrzeby odbiorców, zapewniając informacje, których szukają i rozwiązując ich problemy.
Wybór odpowiednich słów kluczowych – w tekstach na stronie, blogach itp., jest jednym z najważniejszych aspektów tworzenia i promocji strony internetowej w wyszukiwarce Google. Bowiem na tych właśnie słowach będzie później opierała się cała strategia pozycjonowania strony.
Wielu właścicieli stron WWW nie zdaje sobie sprawy z wagi tego zagadnienia.
Przy doborze słów kluczowych trzeba uświadomić sobie, że w rzeczywistości hasła wpisywane przez Internautów bardzo często się różnią się od tych, które przychodzą na myśl właścicielom strony.
Rozpoczynając działania pozycjonujące stronę, należy wybrać optymalne słowa i frazy kluczowe, zbliżone do słów wpisywanych w wyszukiwarce w celu odnalezienia interesującej informacji.
Badanie słów kluczowych SEO jest to proces identyfikowania terminów i wyrażeń, które użytkownicy wprowadzają do wyszukiwarek w celu znalezienia odpowiednich stron internetowych. Specjaliści SEO identyfikują te słowa i frazy kluczowe, aby upewnić się, w jaki sposób przyciągnąć użytkowników do docelowej witryny.
Tworzenie odpowiednich stron i optymalizowanie ich pod kątem słów kluczowych, może przyczynić się do:
– uzyskania lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania tych słów kluczowych;
– poprawy widoczności strony w wynikach wyszukiwania i liczby odwiedzających witrynę;
– zwiększenia wpływu na wyszukiwania płatne lub SEM poprzez identyfikację kosztu kliknięcia (CPC) oraz wyliczenie kosztu potencjalnych;
Jakie słowa warto wybrać?
Oto, jakie wybrać słowa i frazy na stronę WWW:
– właściwie dobrane zgodnie ze specyfiką firmy, a więc takie aby przynosiły widoczny rezultat w postaci wyższej pozycji w wyszukiwarce Google,
– odpowiadające na potrzeby użytkowników.
Aby uzyskać taki efekt, powinny więc być przeanalizowane pod względem konkurencyjności, trudności konkretnych zapytań oraz liczby ich wyszukiwań.
Typy słów kluczowych
Istnieją różne typy słów kluczowych, a decydując się na jeden z nich warto zdać sobie sprawę z jakimi trudnościami, ale też możliwościami, ten rodzaj słów się wiąże:
Słowa kluczowe (head keywords)
• pojedyncze słowo
• niski współczynnik konwersji
• wysoka liczba wyszukiwań
• wysoka konkurencja
Słowa kluczowe z krótkim ogonem (body keywords)
• 2-3 słowa
• średni współczynnik konwersji
• średnia liczba wyszukiwań
• umiarkowana konkurencja
Słowa kluczowe z długim ogonem (long-tail keywords)
• 4+ słowa
• wysoki współczynnik konwersji
• niska liczba wyszukiwań
• niska konkurencja
Trudność słów kluczowych (konkurencyjność)
Znajomość trudności słowa kluczowego jest niezbędna, gdyż konkurencyjność decyduje o tym, ile inwestycji będzie potrzebne, aby uzyskać rangę dla odpowiedniej kluczowej frazy. Należy wykorzystać wszelkie możliwości, aby znaleźć potencjalnie nie konkurencyjne słowa kluczowe charakteryzujące się wysokim ruchem.
Takie frazy są bowiem o wiele łatwiejsze do wypozycjonowania i nie wymagają dużych inwestycji.
Trudność słowa kluczowego można obliczyć za pomocą narzędzi SEO lub też można ręcznie sprawdzić ich trudność, analizując wyniki wyszukiwania i jakość aktualnie ocenianych stron.
Jak samodzielnie sprawdzić słowa kluczowe?
Można to zrobić za pomocą takich programów online:
Google Search Console
SE Ranking
Semrush
AccuRanker
Ahref’s