Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Dlaczego dobre opisy produktów są ważne?

Opis produktu (ang. product description), to tekst zamieszczony się w karcie produktu, który wyjaśnia użytkownikom, czym jest Twój produkt oraz dlaczego powinni go kupić. Profesjonalny opis z całą pewnością przyczynia się do zwiększenia sprzedaży bezpośrednio w sklepie, ale również sprowadza do witryny więcej klientów z wyszukiwarki Google. Jest to jedno z kluczowych zagadnień w e-handlu.

Forma przedstawienia asortymentu w sklepie internetowym ma znaczący wpływ na to, czy uda nam się przekonać
klienta do zakupów w naszym sklepie. Zamieszczając unikalne oraz wyczerpujące informacje na temat oferowanego towaru, zwiększamy liczbę indeksowanych stron naszego sklepu przez wyszukiwarki internetowe np. Google, które to właśnie zwiększają ruch w naszym sklepie.
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient który nie znajdzie na naszej stronie internetowej interesujących go informacji o produkcie, poszuka innego sklepu, a do nas już niestety nie wróci.

Bowiem to nic innego, jak właśnie opis, zastępuje sprzedawcę.

Musimy więc dążyć do tego, aby zrobić z naszego sklepu miejsce, w którym doradzamy. Jeśli w odpowiedni sposób zaprezentujemy naszą ofertę, wówczas klienci uzyskają odpowiedzi na najważniejsze pytania i nie będą mieć wątpliwości, czy faktycznie powinni dokonać zakupu.
Musimy również zwrócić uwagę na to, że unikalne opisy produktów, to jednocześnie oryginalny content, na który  zwróci uwagę Google. Jeśli treść zawarta w opisie przyciąga uwagę, pozytywnie wpłynie to na ilość czasu spędzonego na stronie, współczynnik odbicia i inne ważne z punktu widzenia SEO wskaźniki.

Warto jeszcze dodać, że dobre opisy pomogą wyróżnić się na tle konkurencji, o co przecież stale zabiegamy.

Opis produktu stanowi też doskonałą okazję, aby wykorzystać z specjalne taktyki takie, jak budowanie pilnej potrzeby (ang. urgency), społecznego dowodu słuszności (ang. social proof), czy wezwania do działania (ang. call to action). Pracę zaczynamy od przygotowania dobrej nazwy produktu. Powinna ona pełnić zarówno funkcję informacyjną dla klienta, jak i poprawiać wyniki wyszukiwania naszego sklepu w wyszukiwarkach internetowych. Dlatego należy unikać podawania w nazwie zbyt wielu informacji technicznych, które w pewnym stopniu mogą nawet odstraszyć klienta.

Nazwa produktu ma zasadniczy wpływ na pozycjonowanie, ponieważ oprogramowanie sklepu rozpoznaje nazwę jako parametr TITLE.
Pamiętajmy że mogą do nas trafić zarówno klienci znający branżę, jak i osoby niezorientowane w danej dziedzinie lub starsze, dla których wiele nazw może być niezrozumiałych. Przygotowując opis, twórzmy go z myślą właśnie o klientach, którzy są nowi w oferowanej przez nas branży.

Piszmy w sposób prosty i zrozumiały dla każdego, językiem korzyści, edukujmy klienta, w jaki sposób dana cecha towaru może być dla niego przydatna.

Służmy klientowi dobrą radą, napiszmy kilka ciepłych słów od siebie. Niech klient widzi, że znamy oferowane przez nas produkty oraz ich zastosowanie, a także ewentualne ograniczenia w ich stosowaniu. Musimy również opisać dokładną zawartość opakowania – jeżeli oferowany przez nas przedmiot nie posiada polskiej instrukcji obsługi, baterii lub jakiegoś elementu koniecznego do jego uruchomienia, napiszmy o tym.

Jeżeli posiadamy dodatkowe materiały na temat produktu np. tabelę lub instrukcję w formacie pdf, umieśćmy je przy produkcie. Ważny element, którego nie możemy pominąć, nawet w przypadku najbardziej znanych i popularnych produktów, to zdjęcie produktu. Warto zwrócić szczególną uwagę, czy najbardziej charakterystyczne cechy produktów, jak np. nadruki na odzieży, czy techniczne detale sprzętu elektronicznego, zostały wyraźnie przedstawione na zdjęciach. Jeżeli wspominamy o nich w opisie produktu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że odwiedzający będą chcieli je zobaczyć.

Do pracy nad opisami powinniśmy wracać nawet wtedy, gdy produkt jest już od dłuższego czasu w sprzedaży w naszym sklepie. Wyczerpujące opisy z pewnością przyczyniają się do lepszego prosperowania firmy, a także do polecania przez klientów naszego sklepu internetowego.
Dzięki systematycznym testom i ciągłemu udoskonalaniu poszczególnych elementów opisu, możemy wypracować swój własny przepis na sukces, dopasowany idealnie do potrzeb naszego sklepu i asortymentu produktów.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.