Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Artykuł sponsorowany czy własny blog – co jest lepsze?

Artykuły sponsorowane i blogi firmowe są często wykorzystywanymi sposobami dotarcia do odbiorców, a umiejętnie zaplanowane i perfekcyjnie napisane, mogą przynieść biznesowi wiele korzyści.

Jakie są różnice między artykułem sponsorowanym a wpisami publikowanymi na blogu?

Zacznijmy więc od artykułu sponsorowanego.

Artykuł sponsorowany  to subtelna reklamy (a więc płatna) na stronie WWW, która ma dużo odwiedzin lub w prasie. Polega na publikacji profesjonalnego interesujacego dla czytelnika tekstu, który w nienachalny sposób promuje naszą usługę lub produkt.

Jakie korzyści może przynieść naszej firmie?

Artykuł sponsorowany powinien być przede wszystkim merytorycznie wartościowy i nieść pomocną wiedzę dla użytkowników. Najlepiej, jeśli będzie tak zredagowany, aby od razu nie wzbudzał skojarzeń z zaplanowanymi działaniami marketingowymi, ale przyciągał zainteresowanie odbiorców głównie za sprawą swojej atrakcyjności i użyteczności przekazu. Opłata dotyczy udostępnienia powierzchni reklamowej. Służy celom promocyjnym, przypomina też artykuł ekspercki lub może być zręczną kompilacją obu tych rodzajów.

Skąd bierze się popularność artykułu sponsorowanego i powszechna opinia, że jest to chętnie wybierane narzędzie content marketingu?

Otóż atrakcyjność ARTYKUŁU SPONSOROWANEGO  wynika z następujących jego walorów:

– jest gwarancją swobody doboru rodzaju tekstu,
– daje spore możliwości w zakresie linkowania: link można umieścić w dowolnym miejscu artykułu, może też posiadać własny anchor,
– najczęściej wyróżniony innym kolorem niż pozostały tekst, zawierający pożądane słowo kluczowe,
– pozwala na załączenie linku odsyłającego bezpośrednio do strony naszej firmy,
– pozostaje aktywny przez długi czas, gdyż wydawcy nie spieszą się z jego usuwaniem,
– publikowanie artykułów sponsorowanych nie jest zbyt skomplikowane, możemy w tym celu wybrać platformy takie jak Whitepress lub Linkhouse, które starają się jak najskuteczniej skracać czas poszukiwania odpowiedniego wydawcy, oferując gotową bazę możliwości,
– jest doskonałym sposobem promocji marki lub konkretnego produktu czy usługi,
– korzystnie wpływa na wizerunek firmy i znacząco podnosi świadomość marki, pozwalając dotrzeć z ofertą do szerszego grona odbiorców.

A teraz przejdźmy do zalet bloga firmowego.

Blogowanie w sferze biznesowej obecnie dynamicznie się rozwija i w szybkim tempie staje się coraz bardziej popularne. Biznesmeni coraz częściej dostrzegają potencjał tkwiący w tym medium, upatrując w nim skuteczny sposób na efektywną realizację strategii marketingowej. A zatem staje się dodatkowym źródłem dochodu.

Blog firmowy najczęściej wykorzystuje się:

– w celu szerzenia wiedzy i edukowania odbiorców, a tym samym wzmocnienia świadomości marki,
– jako niezwykle atrakcyjne narzędzie, pozwalające swobodnie rozwijać istotne zagadnienia, których nie można wyczerpująco omówi
, np. w social mediach,
– do dłuższego pochylenia się nad interesującym tematem, pozwalając ukazać go w bardziej szczegółowy i dogłębny sposób, tworząc unikatowe, rzetelne i użyteczne dla odbiorców materiały,
– zaprezentowania swojej wiedzy i pokazania się swoim odbiorcom jako godny zaufania ekspert w branży, od którego warto czerpać informacje,
– skutecznego wspierania pozycjonowania strony internetowej,
– zbudowania wokół marki zaangażowanej społeczności,
– pozyskiwania leadów sprzedażowych i zwiększania współczynnika konwersji.

Podsumowanie

Artykuł sponsorowany czy własny blog? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Może i to i to? Obie drogi docierania do klientów z pewnością różnią się nakładami finansowymi, jakie trzeba przeznaczyć na ich rozwój. Dlatego przed podjęciem decyzji o ich wykorzystaniu, należy przeanalizować korzyści, jakie mogą one przynieść firmie, a także starannie zaplanować sposób, w jaki zostaną one użyte.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.