Artykuł sponsorowany czy własny blog – co jest lepsze?
Artykuły sponsorowane i blogi firmowe są często wykorzystywanymi sposobami dotarcia do odbiorców, a umiejętnie zaplanowane i perfekcyjnie napisane, mogą przynieść biznesowi wiele korzyści.
Jakie są różnice między artykułem sponsorowanym a wpisami publikowanymi na blogu?
Zacznijmy więc od artykułu sponsorowanego.
Artykuł sponsorowany to subtelna reklamy (a więc płatna) na stronie WWW, która ma dużo odwiedzin lub w prasie. Polega na publikacji profesjonalnego interesujacego dla czytelnika tekstu, który w nienachalny sposób promuje naszą usługę lub produkt.
Jakie korzyści może przynieść naszej firmie?
Artykuł sponsorowany powinien być przede wszystkim merytorycznie wartościowy i nieść pomocną wiedzę dla użytkowników. Najlepiej, jeśli będzie tak zredagowany, aby od razu nie wzbudzał skojarzeń z zaplanowanymi działaniami marketingowymi, ale przyciągał zainteresowanie odbiorców głównie za sprawą swojej atrakcyjności i użyteczności przekazu. Opłata dotyczy udostępnienia powierzchni reklamowej. Służy celom promocyjnym, przypomina też artykuł ekspercki lub może być zręczną kompilacją obu tych rodzajów.
Skąd bierze się popularność artykułu sponsorowanego i powszechna opinia, że jest to chętnie wybierane narzędzie content marketingu?
Otóż atrakcyjność ARTYKUŁU SPONSOROWANEGO wynika z następujących jego walorów:
– jest gwarancją swobody doboru rodzaju tekstu,
– daje spore możliwości w zakresie linkowania: link można umieścić w dowolnym miejscu artykułu, może też posiadać własny anchor,
– najczęściej wyróżniony innym kolorem niż pozostały tekst, zawierający pożądane słowo kluczowe,
– pozwala na załączenie linku odsyłającego bezpośrednio do strony naszej firmy,
– pozostaje aktywny przez długi czas, gdyż wydawcy nie spieszą się z jego usuwaniem,
– publikowanie artykułów sponsorowanych nie jest zbyt skomplikowane, możemy w tym celu wybrać platformy takie jak Whitepress lub Linkhouse, które starają się jak najskuteczniej skracać czas poszukiwania odpowiedniego wydawcy, oferując gotową bazę możliwości,
– jest doskonałym sposobem promocji marki lub konkretnego produktu czy usługi,
– korzystnie wpływa na wizerunek firmy i znacząco podnosi świadomość marki, pozwalając dotrzeć z ofertą do szerszego grona odbiorców.
A teraz przejdźmy do zalet bloga firmowego.
Blogowanie w sferze biznesowej obecnie dynamicznie się rozwija i w szybkim tempie staje się coraz bardziej popularne. Biznesmeni coraz częściej dostrzegają potencjał tkwiący w tym medium, upatrując w nim skuteczny sposób na efektywną realizację strategii marketingowej. A zatem staje się dodatkowym źródłem dochodu.
Blog firmowy najczęściej wykorzystuje się:
– w celu szerzenia wiedzy i edukowania odbiorców, a tym samym wzmocnienia świadomości marki,
– jako niezwykle atrakcyjne narzędzie, pozwalające swobodnie rozwijać istotne zagadnienia, których nie można wyczerpująco omówi
, np. w social mediach,
– do dłuższego pochylenia się nad interesującym tematem, pozwalając ukazać go w bardziej szczegółowy i dogłębny sposób, tworząc unikatowe, rzetelne i użyteczne dla odbiorców materiały,
– zaprezentowania swojej wiedzy i pokazania się swoim odbiorcom jako godny zaufania ekspert w branży, od którego warto czerpać informacje,
– skutecznego wspierania pozycjonowania strony internetowej,
– zbudowania wokół marki zaangażowanej społeczności,
– pozyskiwania leadów sprzedażowych i zwiększania współczynnika konwersji.
Podsumowanie
Artykuł sponsorowany czy własny blog? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Może i to i to? Obie drogi docierania do klientów z pewnością różnią się nakładami finansowymi, jakie trzeba przeznaczyć na ich rozwój. Dlatego przed podjęciem decyzji o ich wykorzystaniu, należy przeanalizować korzyści, jakie mogą one przynieść firmie, a także starannie zaplanować sposób, w jaki zostaną one użyte.