Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Nowoczesna reklama w social media

W obecnych czasach media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych narzędzi pracy marketingowców. Jeszcze do niedawna media społecznościowe kojarzyły się z prostymi serwisami umożliwiającymi komunikację pomiędzy znajomymi, jednak te czasy minęły chyba bezpowrotnie. Aktualnie bowiem każda licząca się platforma posiada w swojej ofercie wiele narzędzi, które pozwalają na kreowanie wizerunku, utrzymywanie kontaktu z dotychczasowymi odbiorcami oraz pozyskiwanie nowych klientów. Kampanie prowadzone w social media muszą być przede wszystkim właściwie zdefiniowane, a dalej monitorowanecyklicznie udoskonalane, co pozwoli na jak najbardziej wydajne korzystanie z tych narzędzi.

Kampania w social media – jak ją prowadzić?

Z pozoru wydaje się, że działanie w mediach społecznościowych jest niezwykle proste. Jednak prawda jest taka, że prowadzenie efektywnej kampanii w SM wymaga fachowej wiedzy i doświadczenia. Wobec tego warto zastanowić się nad powierzeniem tworzenia szerokiej strategii działań w mediach społecznościowych ekspertom w tej dziedzinie. To właśnie eksperci zatroszczą się o różne aspekty funkcjonowania w świecie nowoczesnych SM.

Jak zatem powinna wyglądać kampania w SM krok po kroku:

a) tworzenie planów contentowych, które umożliwią stworzenie szerokiej wizji działań marketingowych i planowanie kolejnych posunięć,
b) realizacja działań contentowych, polegających na tworzeniu postów, relacji, materiałów graficznych i filmowych,
c) tworzenie kampanii reklamowych dotyczących wybranych produktów, postów, czy też mających na celu realizację innych strategicznych celów firmy,
d) połączenie kampanii w social media z innymi elementami realizacji strategii marketingowej firmy, takich jak poszerzona koncepcja działań content marketingowych, SEO czy SEM.

Reklama w Social Media  może budować zaufanie przyszłego klienta już od pierwszego kontaktu, gdyż może być bezpośrednia, osobista i angażująca. Na tym właśnie polega jej nowoczesność – na rozmowie.

Zalety reklamy w social media:

– duży zasięg – tym kanałem komunikacji można dotrzeć do zdecydowanej większości potencjalnych klientów,
– precyzyjne targetowanie – ten rodzaj reklamy ma najbardziej precyzyjne możliwości w zakresie wyboru cech użytkowników, do których chcielibyśmy dotrzeć,
– bezpośredni kontakt – SM dają wiele narzędzi ułatwiających nawiązanie błyskawicznej, dwukierunkowej komunikacji,
– wysoka konwersja – reklama w SM umożliwia realizację jednych z najbardziej efektywnych kampanii marketingowych online,
– stosunkowo niski koszt – jednostkowy koszt dotarcia komunikatu marketingowego do potencjalnego klienta w mediach społecznościowych jest jednym z najniższych,
– kierowanie na podobnych użytkowników – SM, jak żadne pozostałe, udostępniają mechanizmy pozwalające docierać z reklamą do użytkowników podobnych do tych, którzy są już naszymi klientami lub posiadają określony zestaw cech.

Podsumowanie

Portale społecznościowe, bez których wielu z nas nie wyobraża sobie codziennego życia, są rzeczywistością współczesnych czasów. Łączą one ludzi niskim kosztem, co jest bardzo korzystne dla tych przedsiębiorców, którzy chcą poszerzyć zakres swoich kontaktów.

Social media stanowią olbrzymie bazy danych, z których można korzystać za darmo i bez ograniczeń. Gromadzą wszelkie możliwe do uzyskania informacje o użytkownikach, takie jak płeć, wiek czy zainteresowania, które mogą być wykorzystane do celów marketingowych. Dzięki temu można tworzyć bardzo zróżnicowane i szczegółowe grupy odbiorców, zatem reklamy będą docierać dokładnie do tych użytkowników, którzy będą nimi zainteresowani. A to z kolei umożliwia z jednej strony pozyskanie wiele wartościowych leadów, a z drugiej pozwala zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy.

Ponadto SM są doskonałym miejscem do budowy i umacniania wizerunku firmy, bowiem regularnie publikowane posty, wydarzenia i interakcja z klientami zapewnia nam nie tylko pozytywny odbiór, ale także sympatię i lojalność odbiorców.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.