Szukasz klientów czy oni znajdują Ciebie?
Wiele firm zatrudnia handlowców, których zadaniem jest wysyłanie ofert handlowych lub propozycji współpracy na dostępne kanały firmowe: emaile, media społecznościowe, a nawet wykonuje telefony. Pracownicy Ci wkładają ogromną energię w to, aby zachęcić do usług lub produktów i przekonać, że są wartościowe i warte pieniędzy klienta. Jak jest realnie z ich skutecznością? Czy denerwujesz się czasem, dlaczego nie przynoszą do firmy takich zleceń, jakich oczekujesz?
To jest droga pt. „szukam klientów, pukam do ich drzwi, przekonuję ich, że warto współpracować z moją firmą”.
Inna droga? „Daję się znaleźć.”
W jaki sposób potencjalni klienci mogą Ciebie znaleźć?
-
Wizytówka „Google moja firma” – MUST HAVE
Szczególnie dla biznesów z placówkami stacjonarnymi (ale nie tylko) jest to absolutny MUST HAVE, aby mieć założony i dobrze skonfigurowany profil w Google Moja Firma. Ułatwia to klientom znalezienie Cię w wyszukiwarce Google i w Mapach Google. Umożliwia im zostawianie Ci pochlebnych opinii. Sprawia, że mogą się łatwo z Tobą skontaktować. Więcej na temat tej wizytówki i jak ją założyć znajdziesz tutaj.
2. Prowadzenie profili firmowych na mediach społecznościowych
Facebook, Instagram czy Youtube oblegane są przez osoby chętne do kupowania i znajdywania odpowiedzi na swoje troski i problemy, które Twoja firma rozwiązuje. Wszystko, co musisz zrobić, to mieć prawidłowo i atrakcyjnie skonfigurowane profile i regularnie publikować na nich zróżnicowane treści. Reklamy rownież nie zaszkodzą 😉
Dzielenie się wiedzą, o czym pisaliśmy tutaj, to genialny sposób na pokazywanie siebie jako specjalisty i budowanie wiarygodności i zaufania. Większość profili na tych portalach to profile osób prywatnych, a duży ich odsetek dokonuje zakupów pod wpłwem emocjonalnych i merytorycznych postów i filmów. Na końcu tego wpisu pokażemy Ci na liczbach, dlaczego warto to robić.
3. Pozycjonowanie
Dla internautów świat kończy się na maksymalnie drugiej stronie wyników wyszukiwania wyszukiwarki Google. Korzystają z niej, gdy szukają odpowiednich produktów np. zmywarki oraz gdy chcą się dowiedzieć, jakie miasto jest stolicą Kazachstanu. Dalej niż na pierwszej stronie nie sprawdzają i nie szukają. Żeby Twoja firma lub sklep internetowy znalazł się na pierwszej stronie, musi zostać wykonany szereg czynności optymalizacyjnych Twojej strony www oraz inne strony muszą kierować do Twojej (poprzez odpowiednio skonfigurowane linki). Pozycjonowanie jest jedną z najskuteczniejszych form marketingu. Na efekty tych działań czeka się dość długo natomiast skutki są długotrwałe i często bardziej opłącalne niż inwestycja w reklamy. SEO sprawia, że jest się widocznym i łatwym do znalezienia przez klientów korzystających z Google, a więc obecnie prawie wszystkich w Polsce. Więcej na temat tego zagadnienia pisaliśmy tutaj.
Być może myślisz sobie „to nie może być takie proste” lub „to nie działa”. Jest to sposób myślenia większości przedsiębiorców. Oznacza on tylko, że na wszystkich wyżej wymienionych mediach społecznościowych masz bardzo małą konkurencję. Wychodząc z tego założenia, większość firm nie inwestuje w te źródła klientów, bo NIE WIEDZĄ, jak wielki tkwi w nich potencjał. Jeśli nie chcesz już uganiać się za klientami, spójrz na liczby: Z samego Instagrama korzysta obecnie (czerwiec 2020 r.) 1 mld użytkowników, z czego TYLKO 8 mln to konta biznesowe. Pozostałe 992 mln to klienci. Aż 83% Instagramowiczów zadeklarowało (ankieta przeprowadzona przez serwis Yotpo.com), że jest w stanie kupić protukt lub usługę, którą zobaczyło w postach.
Może jednak warto się tym tematem zainteresować? 🙂