Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Dlaczego warto wiedzieć czym jest pozycjonowanie?

Wiele firm, które rozpoczynają swoją przygodę w Internecie, wychodzą z założenia, że:

– jak założę stronę firmową, to klienci “jakoś mnie znajdą”

– jak założę sklep internetowy, który dużo kosztuje, to “jakoś” będą do niego trafiać ludzie.

Po jakimś czasie dochodzą do wniosku to “jakoś” się niestety nie dzieje. Na etapie tworzenia tego projektu zapomnieli o jednym, niezwykle ważnym elemencie: marketingu.

Co robi e-konsument, zanim dokona zakupu?

1) pyta znajomych o rekomendacje;

2) wpisuje w wyszukiwarkę Google słowa, które mają doprowadzić go do odpowiedniej firmy;

3) długo obserwuje markę na social media, a następnie korzysta z jej usług.

1 źródło jest wyczerpywalne i nieprzewidywalne, drugie i trzecie mierzalne i stale rozwijające się.

Warto rozważyć pozycjonowanie

Solidnym elementem marketingu w dzisiejszych czasach jest SEO, czyli pozycjonowanie. Jest ono procesem mającym na celu działania na stronie i poza nią, które pozytywnie wpłyną na pozycję danej firmy w wyszukiwarce Google. Im wyższe miejsce zajmuje, tym większe szanse na odwiedzenie strony, a w efekcie ostatecznym – sprzedaż usług lub produktów.

Przykład: wyobraź sobie, że potrzebujesz nowy komputer. Twój laptop firmy Asus działa już bardzo mozolnie, jest wiekowy i uznałeś, że potrzebujesz nowego sprzętu. Wiesz tylko, że dobrze sprawdzał się przez ostatnie lata. Wpisujesz więc do wyszukiwarki Google frazę “laptop Asus”, robisz rozeznanie i ostatecznie wybierasz e-sklep, w którym dokonujesz zakupu (prawdopodobnie nie tego samego dnia).

Przejrzysz tylko oferty stron, które wyświetlą Ci się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania – na pozostałe nawet nie spojrzysz, bo nie masz czasu, ani… im nie ufasz.

Agencje SEO zajmują się tym, aby Twoja strona wyświetliła się właśnie tam, gdzie klikają potencjalni klienci – wysoko na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google.

Jak można samodzielnie wpłynąć na ten proces?

Przede wszystkim warto zainwestować w częstą aktualizację treści na stronie – np. poprzez prowadzenie bloga, tworzenie unikalnych treści produktów/usług. Strona często aktualizowana (poprzez nowe wpisy ) będzie dobrze postrzegana przez roboty Google. To one decydują o tym, które miejsce w wyszukiwarce zajmie Twoja strona firmowa lub e-sklep.  Innym elementem jest to, żeby do Twojej strony linkowały inne, o podobnej tematyce i  branży.

Warto też zastanowić się nad wynajęciem profesjonalnej agencji SEO, która wykona darmowy audyt, a następnie zaproponuje długofalową strategię SEO. Pozycjonowanie to rodzaj e-marketingu, który jest długim procesem, jednak w dzisiejszych czasach niezbędnym i wartym zachodu. Dla wielu firm jest to główne źródło pozyskiwania klientów. W kolejnym wpisie opowiemy Państwu o tym, w jaki sposób komunikować się na blogu, a w jakim na Facebooku.