Pierwsza firmowa strona WWW – o czym warto wiedzieć?
Postanowiłeś założyć swoją pierwszą stronę firmową, jednak nie masz pojęcia na co zwrócić uwagę? W tym artykule powiemy Ci o kilku najważniejszych aspektach.
Rozważania na temat tego, jak powinna wyglądać i co zawierać pierwsza strona firmowa powinno zacząć się od… wejścia w buty potencjalnego klienta. Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem sklepu z żywnością wegańską. Czy będąc klientem takiego sklepu wystarczą Ci tylko opisy produktów? Czy może również chciałbyś przeczytać inspiracje, pomysły, rozwiązania? Jaki produkt jest dobry na jakie schorzenie? Kto jest właścicielem tego sklepu? (ludzka twarz firmy).
Czyli z punktu widzenia klienta – pierwsza strona firmowa powinna zawierać nie tylko sklep z produktami lub usługami, lecz także sekcję z wiedzą (np. bloga), na której będzie mógł znaleźć rozwiązania nurtujących go problemów . Przykładem firmy, która robi to dobrze jest Allegro. Allegro umieszcza ciekawe porady w postaci artykułów, które jednocześnie zawierają proponowane do tych rozwiązań produkty… oczywiście dostępne na aukcjach. Tutaj przykład artykułu dotyczącego tego, jak urządzić miejsce do pracy zdalnej w mieszkaniu.
Skoro już jesteśmy przy temacie “myślenia jak klient” – jak sądzisz – czym jeszcze może być zainteresowana osoba, która stosuje dietę wegańską? Może mogłaby chcieć inne naturalne produkty np. kosmetyki na bazie naturalnych składników, świeczki czy produkty w opakowaniach przyjaznych środowisku? Warto bardzo dobrze znać swoich klientów – ich wiek, płeć, lokalizację, wartości i nawyki, aby móc im oferować kolejne produkty i zwiększać w ten sposób wartość ich koszyka zakupowego.
Na co jeszcze zwrócić uwagę przy zakładaniu pierwszej strony firmowej?
System
Z naszej perspektywy najlepszym systemem do stron firmowych jest WordPress. Jest plastyczny, można go łatwo rozbudowywać, większość developerów potrafi go obsługiwać i gdy będziesz mieć jakąś potrzebę lub problem – z pewnością sobie z nim poradzą.
System WordPress zawiera ciekawe i różnorodne szablony oraz wtyczki, które umożliwiają zarówno odpowiednią ochronę np. przed włamaniami, jak i możliwość założenia w przyszłości newslettera.
Responsywność
Pewnie zdajesz sobie sprawę z tego, że większość Twoich klientów lub odwiedzających Twoją stronę zrobią to na swoim smartfonie? Zadbaj o to, aby firma, która będzie przygotowywać dla Ciebie stronę WWW zadbała również o wersję mobilną – tak, aby zarówno czytanie artykułów, jak zakupy w sklepie internetowym były możliwe i przyjemne przez smartfon.
Nie bez znaczenia jest również szybkość ładowania strony oraz jej użyteczność. Twoi klienci są zabiegani, niecierpliwi i mają swoje przyzwyczajenia. Zadaniem Twojej strony jest dopasowanie się do ich potrzeb, a nie w drugą stronę. Oznacza to szybkie ładowanie strony, łatwość w poruszaniu się po niej (intuicyjność) oraz maksymalnie proste dokonywanie płatności.
Puk puk – czy ktoś tam jest?
Każdy z nas troszkę boi się, że po drugiej stronie ekranu tak naprawdę nikogo nie ma, nikt tego nie obsługuje i nie czyta i zapłacone pieniądze polecą w kosmos 😉 Chcemy więc zredukować to naturalne napięcie i strach poprzez nawiązanie kontaktu lub zapoznanie się z opiniami z daną firmą.
Czy można się łatwo skontaktować z Tobą lub Twoim zespołem – poprzez formularz zgłoszeniowy, email, telefon, komunikator i czy to doświadczenie jest przyjemne? Długość czasu odpowiedzi na taki kontakt ma gigantyczne znaczenie w decyzji, czy skorzystać z usług lub nabyć produkty Twojej firmy, czy konkurencji, która zareagowała szybciej.
Mamy nadzieję, że te praktyczne porady przydadzą Ci się podczas tworzenia wytycznych do Twojej pierwszej strony internetowej! Życzymy Ci, aby okazała się ona strzałem w dziesiątkę dla Ciebie i Twoich klientów.