Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Dzielenie się wiedzą przyciąga klientów!

Wielu przedsiębiorców rozpoczynających swoją przygodę w Internecie zastanawia się, dlaczego wszyscy doradcy marketingowi mówią im to samo: dziel się wiedzą. Pisz bloga, nagrywaj filmy na Youtube, prowadź fanpage na Facebooku, twórz artykuły merytoryczne na LinkedIn. Boją się, że gdy zdradzą swój know-how, gdy przekażą w jaki sposób rozwiązują problemy klientów, konkurencja to podejrzy i zdmuchnie ich z rynku. Zakładają również, że wszyscy wiedzą to, co oni, więc po co o tym w ogóle mówić. Na wszelki wypadek więc, nie dzielą się żadnymi technikami, nowościami i sposobami, w jaki rozwiązują problemy. Nikt więc nie wie, w jaki sposób robią to, co robią. Marketing internetowy leży.

To przeczy idei tutoriali na YouTube

Są ludzie, którzy postanawiają zrobić samodzielnie remont, albo samodzielnie złożyć jakiś mebel. Posiłkują się tutorialami na YouTube, w których specjaliści wyjaśniają:

  • jak położyć panele;
  • jak położyć płytki;
  • jak coś złożyć;
  • jak coś naprawić;
  • jak coś zmontować;
  • jak pomalować ścianę;
  • jak podłączyć sprzęt kuchenny.Teoretycznie wszystkie dostępne filmy powinny wystarczyć do przeprowadzenia generalnego remontu mieszkania. A jednak… za każdym razem wychodzą jakieś kruczki, o których nikt nie wspomniał. Każde mieszkanie kryje swoje problemy, które tylko doświadczona osoba jest w stanie rozwiązać i nie wiadomo nawet co wpisać do YouTube, aby znaleźć rozwiązanie.

Ponadto, wiele osób po zobaczeniu takiego filmu stwierdza, że jednak zamówi fachowca

Być może z braku czasu, być może z braku chęci, być może przeliczą sobie, że bardziej im się opłaca zapłacić komuś, kto remontuje mieszkania już wiele lat.

Nic więc nie tracą autorzy tutoriali. Co więcej, widz może stwierdzić, że skoro ten fachowiec jest tak dobry, to może nawet zatrudni go do swojego remontu!

Czy nie ukradnie tego konkurencja?

Cóż, przede wszystkim wiedza, którą masz i wykorzystujesz do wykonywania swojej pracy nie jest jakaś unikatowa dla Twojej konkurencji. Prawdopodobnie ludzie pracujący w Twojej branży wykorzystują podobne techniki, podobne porgramy, wykonują swoją pracę w podobny sposób. Mogą też uznać, że to, co pokazałeś jest słabe i nie planują tego w ogóle wykorzystać.

Nie musisz więc obawiać się tego, że zdradzisz jakieś wielkie tajniki, znane tylko Tobie.

Dzielenie się wiedzą pokazuje Twój profesjonalizm

Kiedy dzielisz się wiedzą – w formie wpisów na blogu, filmów czy prowadzenia profili na miediach społecznościowych – pokazujesz, że Twoja firma zna się na tym, co robi.

  • zdobywasz zaufanie;
  • zdobywasz wiarygodność;
  • pogłębiasz relację z odbiorcami;
  • publikując wpisy na blogu lub filmy na Youtube, działasz korzystnie na algorytmy wyszukiwarki Google, dzięki czemu strona Twojej firmy wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Warto to robić regularnie i pracować w ten sposób na swoją markę lub markę swojej firmy. Jeśli nie wiesz, jaką formę wybrać – sprawdź, co robi Twoja konkurencja – lider Twojej branży. Prawdopodobnie oni wiedzą, gdzie są Wasi klienci, dlatego właśnie w tych kanałach tworzy odpowiedni i wartościowy content.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.