Przestań się ukrywać przed klientami!
Rozpoczęcie promowania usług swojej firmy w Internecie, to dla wielu firm ogromny szok. Mnogość kanałów i sposóbów – od pozycjonowania i wizytówki Google Moja Firma, po media społecznościowe, może przytłoczyć nawet bardzo doświadczonego przedsiębiorcę i zniechęcić go do jakiegokolwiek działania marketingowego. Chcemy dzisiaj zaproponować kilka małych kroków, które można wykonać zarówno samodzielnie, jak i z pomocą firm zewnętrznych lub freelancerów.
Zacznijmy od tego, DLACZEGO sugerujemy Ci, że warto to robić? Dzielenie się wiedzą (i w ten sposób promowanie swoich projektów), edukowanie internautów, ma ogromny sens. Sprawia, że zaczynają oni korzystać z Twoich usług lub produktów o wiele chętniej i częściej. Dowiedz się z tego wpisu, dlaczego tak się dzieje.
-
Pozycjonowanie – to zleć
Piszemy o tym w pierwszym punkcie, ponieważ jest to najskuteczniejszy sposób na marketing i najbardziej trwały.
Proces ten sprawia, że strona WWW Twojej firmy wyświetla się na górze wyników wyszukiwania w Google. Kiedy np. jesteś właścicielem szkoły tańca w Poznaniu, Twoja marka wyświetli się na pierszym miejscu po wpisaniu hasła „pierwszy taniec, nauka, Poznań”.
Więcej na temat tego typu marketingu możesz przeczytać w tym wpisie.
Optymalizacja i SEO to procesy skomplikowane i najlepiej zlecić dobrej agencji SEO.
2. Google moja firma – to zrobisz samodzielnie!
Szczególnie dla biznesów z placówkami stacjonarnymi (ale nie tylko) jest to absolutny MUST HAVE, aby mieć założony i dobrze skonfigurowany profil w Google Moja Firma. Ułatwia to klientom znalezienie Cię w wyszukiwarce Google i w Mapach Google. Umożliwia im zostawianie Ci pochlebnych opinii. Sprawia, że mogą się łatwo z Tobą skontaktować.
Przeczytaj więcej na temat tego wspaniałego narzędzia.
3. Blog i Facebook – prowadź samodzielnie lub zleć
Każde z miejsc może mieć czytelników. Mogą się wzajemnie uzupełniać i do siebie linkować. Dziennie w całej Europie z Facebooka korzystają 282 mln ludzi, miesięcznie – 381 mln. Nadal jest to medium społecznościowe, z którego korzysta najwęcej osób.
Blog z kolei, to Twoje prywatne miejsce w internecie. Dobrze zabezpieczony, sprawi, że nikt Ci go nie zgłosi, nie skasuje, ani nie usunie. O tym, jak je wzajemnie wykorzystywać, przeczytaj tutaj.
Możesz samodzielnie tworzyć treści na te kanały, a możesz zlecić je copywriterom i social media managerom, którzy dopilnują, aby pojawiały się na nich regularne treści. Znajdziesz ich np. na LinkedIn.
4. Grafiki na media społecznościowe i bloga – to zrobisz samodzielnie!
To może spędzać sen z powiek. Do każdego bowiem wpisu, posta, a nawet filmu na YouTube, potrzebujesz odpowiednią grafikę. Czy musisz mieć więc grafika na etacie? Możesz 😉 ale możesz również nauczyć się samodzielnego tworzenia grafik w programie online – Canva. Zobacz, jak to robić skutecznie.
5. A może YouTube?
Mało firm i marek osobistych ma odwagę i zacięcie do tego, aby tworzyć kanał YouTube i wrzucać na niego regularnie filmy. Jest to szansa dla Ciebie. Możesz zatrudnić wirtualną armię handlowców w ten sposób, którzy będą Cię promować nawet wtedy, gdy Ty będziesz spał (lub na urlopie). Przeczytaj o tym więcej tutaj.
Nawet jeśli wydaje Ci się, że to jest dużo, zacznij od jednego. Np. pisania bloga lub prowadzenia działań promocyjnych na Facebooku. Lepiej zrobić cokolwiek, niż ze smutkiem patrzeć, jak wyprzedza Cię ze wszystkim konkurencja!