Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Blog i Facebook w biznesie – jak wykorzystać?

Wielu przedsiębiorców dostrzega potrzebę komunikowania swoich treści zarówno na Facebooku, jak i na blogu. Jeśli realizują tę strategię konsekwentnie, nie tylko dobrze wpływa to na ich wizerunek, ale zwiększa wiarygodność wśród potencjalnych klientów.
W związku z tym warto wiedzieć, jak to robić dobrze – w jakim miejscu publikować treści lżejsze, inspirujące, a gdzie merytorykę.

BLOG – merytoryka

Jeśli możesz dzielić się wiedzą merytoryczną na swoim blogu firmowym, która będzie rozwiązywać problemy czytelników, koniecznie to rób. Upieczesz wtedy dwie pieczenie na jednym ogniu:

  • pozytywnie wpłyniesz na pozycję swojej strony w GoogleRoboty Google cały czas skanują wszystkie strony www w celu ustawienia ich w odpowiedniej kolejności w wynikach wyszukiwania. Dobrze zoptymalizowana strona www oraz taka, na której często pojawiają się nowe treści, jest przez nie dobrze postrzegana. Dlatego każdy nowy wpis na blogu jest bardzo wartościowy i pozytywnie wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce.
  • pokażesz się swoim potencjalnym klientom jako profesjonalista

Rozwiązując problemy klientów lub podpowiadając im rozwiązania zaczerpnięte z Twoich doświadczeń, sprawiasz, że ich życie staje się trochę lepsze. Jeśli na przykład jesteś właścicielem sklepu zoologicznego, Twój blog może zawierać porady dotyczące tego, jaka karma jest dobra dla labradorów, a jaka dla małych piesków. Mógłby odpowiadać na zagwozdki behawioralne i jednocześnie odsyłać do dostępnych w Twoim sklepie produktów – smakołyków, saszetek, piłeczek, drapaków itp.

Podsumowanie: blog służy do dzielenia się wiedzą merytoryczną i dawanie rozwiązań na zmartwienia czytelników. Warto skonsultować z agencją SEO, jakie słowa kluczowe używają klienci do szukania Twojej firmy i dokładnie tych samych używać w treściach.

FACEBOOK – relacje

Na Facebooku są ludzie, którzy poszukują relacji i przyjemności, a niekoniecznie merytoryki. Tutaj sprawdzi się pokazywanie ludzkiej twarzy firmy – pracowników, partnerów, klientów (jeśli wyrażą na to zgodę). Dobrą praktyką jest subtelne pokazywanie głównych usług, jakich udziela firma np. jeśli posiadasz zakład stolarski i jednocześnie udzielasz szkoleń z zakresu stolarstwa, opublikuj zdjęcie, jak czekasz na klienta, który zaraz będzie kształcił u Ciebie swój fach.

Facebook jest miejscem, w którym warto dzielić się inspiracją, historiami i utrzymywać relację marki z potencjalnymi klientami.

Czy warto publikować wpisy z bloga na Facebooku?

Oczywiście, jest to bardzo efektywna praktyka, która zbliży do nas osoby ceniące sobie praktyczne porady i merytorykę. Warto jednak zadbać o różnorodność i np. wyznaczyć w które dni publikujemy na Facebooku wpisy z bloga, a w które pokazujemy ludzi, klientów i ich historie.

Blog i Facebook to dwa uzupełniające się kanały, które dobrze wykorzystane będą ze sobą współpracowały w celu wspierania rozpoznawalności marki, dbałości o jej wizerunek co przełoży się na realne przyciąganie klientów do firmy. Obydwa miejsca powinny być regularnie uzupełniane, ponieważ wiele osób ocenia jakość firmy na bazie tego w jakim zakresie dzieli się wiedzą i/lub komunikuje się na Facebooku.