Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Pisz, edukuj, pomagaj!

Od jakiegoś czasu dzielimy się z Państwem informacjami na temat tego, jak promować małą firmę w Internecie. Świat wirtualny wydaje się bezkresnym oceanem, na którym bardzo łatwo jest stracić orientację. Na szczęście jest to tylko złudzenie – są pewne miejsca, nazwijmy je latarniami, które rzucają światło i pomagają zorientować się, gdzie jesteśmy. Pozostałe miejsca można oglądać na widokówkach 🙂

Od jakiegoś czasu publikujemy dla Państwa artykuły związane z tym, gdzie w Internecie warto pojawiać się ze swoją firmą oraz z jakimi treściami.

W tym wpisie wyjaśnialiśmy, że promocja w internecie to długofalowy projekt.

Tutaj, z kolei tłumaczyliśmy, co ma wspólnego Google z potencjalnym sukcesem firmy.

W tym artykule dawaliśmy rady na temat tego, co warto publikować na blogu, a co na Facebooku.

Ten tekst zdradzał największe tajemnice LinkedIna.

Nasze działania to nic innego, jak dzielenie się naszymi doświadczeniami po to, aby było Ci lepiej. Abyś mógł/mogła pozyskiwać klientów z Internetu oraz budować marki firmowe. Dlaczego jest to takie ważne?

Zanim klient zdecyduje się na skorzystanie z usługi lub zakup produktu, musi usłyszeć o Twojej firmie minimum 11 razy i musi to być za każdym razem doświadczenie pozytywne. Może to być wpis na medium społecznościowym, film, email, reklama, artykuł itp.

Marketing treści umożliwia budowanie relacji z internautą dzięki rozwiązywaniu jego problemów lub zagwozdek. Chodzi o generowanie miłych skojarzeń i stawianiu siebie w oczach internauty jako eksperta i profesjonalisty. Aż 82 proc. konsumentów korzystnie postrzega firmę, której artykuły czyta lub której stronę na Facebooku/LinkedInie obserwuje
i szanuje. To już ostatni krok przed kontaktem w celu dokonania zakupu lub skorzystania z usługi.

Oczywiście scenariusz idealny mówi, żeby takie treści podpromować reklamą np. na Facebooku/ LinkedINie itp. Natomiast już samo tworzenie treści bardzo mocno buduje wiarygodność oraz pokazuje profesjonalizm i dbałość o klienta.

O czym pisać, gdy nie wiem, o czym pisać?

Na początku wypisz sobie pytania, które Twoi klienci zadają Ci najczęściej. Tobie mogą one wydawać się banalne, ale dla kolejnych klientów są bardzo ważne. Te pytania mogą stanowić tytuły Twoich wpisów na blogu czy mediach społecznościowych. Odpowiadaj na nie sukcesywnie i konsekwentnie, a zostanie to dostrzeżone i pozytywnie ocenione przez Twoich przyszłych klientów.