Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Zdjęcia od klientów przekonują kolejnych czyli jak działa user generated content?

User generated content (w skrócie UGC) można zdefiniować jako treści tworzone przez użytkowników związane z daną marką lub stroną internetową. Tego rodzaju twórczość, wykorzystywana na stronie internetowej lub na profilach w mediach społecznościowych (oczywiście za zgodą autorów), może przynieść konkretne korzyści, gdyż zachęca wahających się klientów do dokonania transakcji oraz zwiększa zaangażowanie społeczności, która stworzyła się wokół marki.

Należy sobie uświadomić, że zamiast kreowania i skupiania się wyłącznie na własnych treściach, niewątpliwie warto przekazać inicjatywę naszym Klientom i odbiorcom. Zamiast kreować content, można skupić się na okazjach do kreowania go przez innych. Puste lajki i udostępnienia na pewno nie wniosą takich korzyści, jak inspirujące wydarzenia, momenty które są “insta friendly” lub wszelkiego rodzaju konkursy.

UGC wpływa na wzrost rozpoznawalności brandu np. w social mediach. Brand jest pojęciem zdecydowanie szerszym niż marka, gdyż zawiera w sobie markę. Brand jest to świadomość marki, czyli cały system wyobrażeń, który jej towarzyszy. Jest bietnicą składaną klientowi, że kupując produkt danej marki wybiera jednocześnie korzyści, których potrzebuje (np. jakość, cena) oraz wartości, które podziela (np. wolność, radość, rodzinność). Klientom należy pokazać, że są ważni i dostrzegani przez firmę.

Najczęstszą formą user generated content pojawiającą się w serwisach internetowych, a zwłaszcza w sklepach internetowych i portalach informacyjnych, są opinie i komentarze użytkowników. Dużą popularnością cieszą się również filmiki i video recenzje, zdjęcia, memy, posty w social media.

Pozwól Twoim klientom mieć wpływ na Twoją firmę

Budowanie świadomości marki, czyli brandu, opiera się zatem na komunikacji z odbiorcami. Aby stworzyć silny brand, trzeba posiadać podwaliny strategiczne. Pierwszym i podstawowym krokiem  powinno być opracowanie solidnej strategii i planu dotyczącego naszych działań związanych z generowaniem treści przez użytkowników. Przede wszystkim powinniśmy zastanowić się, kim jest nasz odbiorca i stworzyć najlepiej jego krótką charakterystykę – personę. Warto przy tym pamiętać o tym, że tylko nieliczna część internautów lubi dzielić się jakimikolwiek treściami w Internecie, a tym bardziej związanymi bezpośrednio z określoną marką. Niezbędne jest zatem ich zidentyfikowanie wśród naszych fanów czy obserwatorów, a następnie zbadanie jak często i jakimi treściami najchętniej się dzielą. Własnymi zdjęciami, filmami, kreatywnymi pracami, a może po prostu lubią wystawiać komentarze, oceny i opinie?

Powodzenie kampanii UCG definiują dwa pierwsze kroki – jeżeli dobrze zdefiniujemy trendy i określimy grupę docelową, jesteśmy w stanie ocenić czy taka kampania w naszym przypadku w ogóle ma rację bytu i szansę na osiągnięcie przewidywanych korzyści. To tutaj powinniśmy także wybrać mierniki powodzenia naszej kampanii. Musimy pozwolić swoim użytkownikom kreatywnie się wykazać, ale także umożliwić im wpływ na wygląd czy smak naszego produktu. Niech staną się częścią naszej firmy i poczują, że mają realny wpływ na to, co jest w niej tworzone.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.