Księgowość, prawo, doradztwo, networking

W których mediach społecznościowych warto istnieć?

“Bitwa o klienta” w ostatnich latach przeniosła się na teren mediów społecznościowych. Firmy prześcigają się z wymyślnymi kreacjami, mającymi na celu pozyskiwanie nowych klientów. W mediach społecznościowych działa dziś aktywnie niemalże połowa całej światowej populacji. Liczba ta stale się zwiększa, co jedynie pozwala wysnuć wniosek, że media społecznościowe już dziś mają ogromne znaczenie dla konsumentów i że ich rola w naszym codziennym życiu będzie z roku na rok będzie wzrastać. Fakt ten jest znaczący nie tylko dla poszczególnych uczestników tych mediów, ale i firm. Zatem marki nie mogą pozwolić sobie dziś na nieobecność w mediach społecznościowych, jeśli chcą trafić do szerszego grona swoich potencjalnych odbiorców.

Jedna rzecz jest pewna: to, jak zaprezentujesz się w mediach społecznościowych, ma znaczący wpływ na potencjalne zyski firmy.

W jaki sposób media społecznościowe mogą przyczynić się do tego, aby profity firmy zwiększały się? Otóż w dzisiejszej rzeczywistości social media są wręcz stworzone do tego, by budować wizerunek firmy. Bardzo duże znaczenie ma również fakt, że zaistnienie w świecie mediów społecznościowych pozwala na komunikowanie się z obecnymi klientami, poznawanie ich opinii o produktach i usługach, czy wreszcie udoskonalenie tej usługi, wobec której klienci mają obiekcje. To właśnie media społecznościowe mogą przyciągnąć nowych klientów, chociażby dlatego, że firmę tę polecił jakiś znajomy. Podobnie działają akcje promocyjne , o których informacje w serwisach społecznościowych rozprzestrzeniają się wyjątkowo szybko.

Facebook,  LinkedIn, Instagram i Youtube to obecnie wiodące media społecznościowe, w których będzie najwięcej naszych klientów.

Oczywiście wiele zależy od branży, ale Ci gracze są na ten moment najsilniejsi na rynku. Bez względu na to, na który z kanałów social mediów postawimy, pamiętajmy aby stworzyć wiarygodny, rozpoznawalny profil. Ważne jest to, do kogo kierujemy nasz przekaz. Przede wszystkim treści muszą być różnorodne. Samo publikowanie linków do artykułów (nawet jeśli będą to treści i publikacje top of the top) nie spodoba się Twoim odbiorcom. Aby ich zaangażować, musisz pamiętać o różnorodności oraz postach, które ich zaangażują, tj. zadawać pytania, prosić o pomoc w dokonaniu wyboru, inspirować i motywować, a nawet bawić.

Czy zatem warto “uprawiać” marketing społecznościowy? Internet towarzyszy nam już niemalże wszędzie i coraz więcej aspektów naszego życia jest do niego przenoszone. Nie ma się zatem co dziwić, że również i przedsiębiorcy zwrócili uwagę na ten kanał przekazu i dostrzegli możliwości, jakie z sobą niesie. Nie trzeba od razu inwestować w “istnienie” we wszystkich możliwych kanałach. Warto wybrać jeden np. Facebook lub LinkedIn i na nim wypróbować swoich sił.