Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Tajniki tworzenia landing pages

Tłumacząc z języka angielskiego, landing page to strona lądowania. W branży marketingowej tak nazywa się stronę docelową lub stronę produktową. Landing page to szczególny rodzaj strony firmowej, której zadaniem jest sprzedaż produktów i usług lub pozyskiwanie leadów, czyli danych osób odwiedzających stronę. Temu właśnie celowi właśnie służy tworzenie landing page, czyli dedykowanych stron docelowych, które są zwykle pierwszym miejscem, do którego trafia klient zainteresowany oferowanym przez nas produktem lub usługą.

Skuteczne landing pages, nawiasem mówiąc tworzone stosunkowo niedużym kosztem, mogą przyciągnąć potencjalnych klientów na stronę i nakłonić ich do dokonania konwersji.

Jak właściwie działa landing page?

Landing page to pojedyncza strona internetowa posiadająca bardzo konkretną funkcję, polegającą na promowaniu oferty i generowaniu konwersji. To właśnie na stronie docelowej znajdzie się odbiorca po kliknięciu w reklamę. Osobną stronę opłaca się zakładać nawet tylko na potrzeby jednej kampanii marketingowej. Bowiem w przeciwieństwie do strony firmowej z szerokim spektrum opcji, usług lub produktów, landing page precyzyjnie realizuje jeden cel i dzięki temu jest bardzo skutecznym rozwiązaniem.

Jak zatem zaprojektować efektywne strony docelowe, które będą znakomicie się prezentować oraz skutecznie generować leady i sprzedaż?

Oto kilka wskazówek:

Jak najmniej tekstu

Tekst na stronie docelowej przede wszystkim musi być zwięzły.

Trzeba starannie wybrać i zaprezentować wyłącznie informacje najistotniejsze, podać je w maksymalnie skondensowanej i jednocześnie prostej formie. Aby to osiągnąć, należy unikać zawiłego słownictwa i rozbudowanych fraz.

Co bardzo ważne – wyraźnie należy wskazać klientom, jaką korzyść przyniesie im nasza oferta i czym ta propozycja wyróżnia się na tle konkurencji.

Pamiętaj o istotnej roli tytułów i nagłówków

Wielu użytkowników zapozna się tylko z nimi, a więc w tytułach należy zamieścić najważniejsze informacje. Atrakcyjne nagłówki przyciągają uwagę, można też spróbować wymyślić interesujący slogan.

Prostota i przejrzystość

Należy stworzyć prosty, klarowny i przejrzysty projekt wizualny. Aby landing page okazał się skuteczny, komunikat marketingowy musi być zrozumiały.

Strona docelowa powinna być łatwa w odbiorze, gdyż nadmiar treści zniechęca do czytania.

Jeśli zamierzamy dodać formularz, zadbajmy o to, aby był w miarę krótki. Można poprosić o imię i nazwisko użytkownika oraz adres e-mail. Najważniejsze jest to, aby zbierać wyłącznie te dane, które są kluczowe dla danej kampanii marketingowej. Nie możemy zapomnieć o komunikacie z podziękowaniem za wypełnienie formularza.

Kolorystyka marki

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że kolory mają ogromną moc przyciągania wzroku i uwagi. Badania dowodzą, że obecność barw w materiałach marketingowych znacznie zwiększa rozpoznawalność marki i sprzedaż . Dobierając barwy na stronie docelowej, musimy je idealnie dopasować do charakteru marki oraz do kolorów stosowanych w logo. Gdy marka będzie miała spójny wizerunek, użytkownicy od razu skojarzą landing page z naszą firmą.

Udostępnianie w mediach społecznościowych

W stronach docelowych należy umieszczać ikonki ułatwiające udostępnianie danej landing page w mediach społecznościowych.
To rodzaj bardzo skutecznej strategii marketingowej, ponieważ osoby, które trafiły na landing page, mogą w łatwy sposób przyczynić się do rozpowszechniania informacji o ofercie i pośrednio ją promować.

A przecież od ilości użytkowników wchodzących na naszą stronę docelową, zależny jest wzrost wskaźnika konwersji.

Na stronie docelowej warto dodać kilka różnych przycisków mediów społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn i Pinterest.

Podsumowanie

Tworzenie landing page’a od podstaw może okazać się sporym wyzwaniem, głównie z uwagi na dużą ilość aspektów, które należy brać pod uwagę. Jednak warto się o to pokusić, gdyż w końcowym efekcie, po pewnym czasie, dobrze zoptymalizowany landing może być nieocenionym źródłem nowych klientów dla naszej firmy.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.