Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Strona i sklep WWW – kiedy warto je przebudować?

Jeśli Twoja strona powstała wiele lat temu,  to istnieje spora szansa, że nie spełnia już ona obowiązujących standardów. W tej dziedzinie bowiem nowoczesne technologie wykorzystywane do tworzenia tych stron ewoluują w bardzo szybkim tempie. Ponadto należy brać pod uwagę to, że zmieniają się także nawyki użytkowników korzystających z witryn.

Między innymi z tych powodów firmy decydują się na podjęcie decyzji o przebudowie strony internetowej.

Na czym polega redesign strony internetowej?

Otóż jest to odświeżenie lub przebudowa strony w taki sposób, by były na niej widoczne najnowsze trendy, aby wyróżniała się funkcjonalnością i przede wszystkim, aby wyglądała nowocześnie. Przed przystąpieniem do modernizacji strony internetowej, trzeba przeprowadzić analizę uwzględniającą stronę techniczną, graficzną oraz merytoryczną. Wyniki tej analizy pozwolą dostosować witrynę do najnowszych standardów, dbając również o optymalizację pod kątem wyszukiwarek oraz funkcjonalność.

Dlaczego warto się zdecydować na przebudowę starych witryn internetowych?

Strona internetowa jest w zasadzie podstawowym narzędziem marketingowym, jakie mamy do dyspozycji w świecie online. Bardzo często stanowi ona pierwszy kontakt między nami a klientami. Przestarzała witryna nie przyciąga uwagi, a może wręcz odstraszać klientów. Nie bez znaczenia jest też fakt, że mogą pojawiać się w trakcie użytkowania problemy techniczne, które generują dodatkowe koszty.

Zatem przebudowa strony internetowej może okazać się przydatna w wielu obszarach, gdyż zwykle polega ona nie tylko na zmianie ogólnego wyglądu witryny, ale również na modernizacji kluczowych elementów pozwalających na zupełnie nowy system zarządzania treścią. Decyzja o redesign’ie strony internetowej zależy od wielu czynników takich jak postęp technologiczny, branża, czy poziom skomplikowania danej witryny.

Kiedy modernizacja strony internetowej jest najbardziej wskazana?

Są to takie m.in. przypadki:

  • nie jest responsywna (nie działa na smartfonach i innych urządzeniach mobilnych);
  • problemy z aktualizacją strony www;
  • częste awarie, w trakcie których strona jest niedostępna dla klientów;
  • nieodpowiednia optymalizacja pod konwersje;
  • brak wizualnej spójności.

Podsumowanie

Jeśli któryś z powyższych elementów dotyczy Twojej strony, przeprowadzenie jej przebudowy będzie nieodzowne. Można tylko podpowiedzieć, że w wielu przypadkach większość problemów technicznych da się rozwiązać, wprowadzając CMS, czyli Content Managment System, co w wolnym tłumaczeniu na język polski oznacza system zarządzania treścią. Można też przejść na bardziej wydajną i rozwojową technologię. Redesign strony internetowej powinien być reakcją firmy na potrzeby klientów, a więc spełnieniem oczekiwań użytkowników odwiedzających witrynę.

A co najważniejsze – zmodernizowana strona to doskonały powiew świeżości, który pozytywnie wpływa na wizerunek firmy, nie tylko w oczach klientów, ale i pracowników.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.