Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Skuteczna realizacja zadań biznesowych – jak ją wdrożyć?

Większość ludzi pracujących staje każdego dnia przed listą zadań do wykonania, często wykraczającą poza liczbę godzin, w jakich postanawiają pracować. Do tego dochodzą wiadomości od przyjaciół i rodziny, media społęcznościowe, wiadomości ze świata, przerwy na lunch i już okazuje się, że czas, jaki postanawiamy spędzać na pracę znacznie się skurczuł. Zastanówmy się nad zagadnieniem, jakie czynniki wprowadzają do naszej pracy ład, nadają jej znaczenie i kierunek pozwalający z sukcesami realizować zadania biznesowe.

W naszych działaniach powinniśmy skoncentrować się na nakreślaniu ogólnych celów i wartości tak, aby odpowiednio ukierunkować nasz tok myślenia.

Skuteczne realizacja zadań biznesowych wymaga wdrożenia kilku podstawowych czynności i zachowań:

  • po pierwsze, wszelkie sprawy, które uważasz za niedokończone warto zebrać do jednego miejsca, co do którego masz pewność, że będziesz do niego powracał i regularnie je przeglądał – sporządź ich harmonogram,
  • po drugie, warto szczegółowo określić swoje zadania i zdecydować, jakie czynności należy wykonać w pierwszej kolejności, aby osiągnąć postęp w ich realizacji,
  • po trzecie, po przemyśleniu wszystkich działań, jakie musisz podjąć, pomocnym jest sporządzenie notatek przypominających o konieczności ich wykonania i umieszczenie ich w jakimś zorganizowanym systemie, wpisanie na stałe do swojego kalendarza, który będziesz regularnie przeglądał;
  • można również listę swoich celów spisać na kartce, schować ją i po kilku dniach spojrzeć, które cele się powtarzają, na których najbardziej nam zależy; zróbmy to w taki sposób, żebyśmy teoretycznie każdego dnia mogli zrobić mały krok ku realizacji wyznaczonego celu.

Pomimo nadmiaru obowiązków, możemy starać się funkcjonować efektywnie, z zachowaniem trzeźwości umysłu i przyjemnego uczucia spokoju i kontrolowania sytuacji.

We współczesnych czasach, w dobie wyśrubowanych standardów efektywności i wydajności, musimy znaleźć najlepszy dla nas sposób zarówno na pracę, jak i życie poza nią. Osiągnięcie stanu wysokiej wydajności staje się wręcz koniecznością, jeśli chcemy uchodzić za efektywnych i odnoszących sukcesy profesjonalistów.

W rzeczywistości może się okazać, że stosowanie tej metody nawet z najlepszymi intencjami, nie w każdym przypadku prowadzi do osiągnięcia zamierzonych rezultatów.

Niepowodzenia w tym zakresie, mogą miejsce z wielu powodów m.in. z przedstawionych poniżej:

  • mamy do zrobienia zbyt wiele rzeczy, które rozpraszają naszą uwagę na poziomie codziennych obowiązków, a to w znacznym stopniu utrudnia nam osiągnięcie odpowiedniego skupienia się na szerszej perspektywie;
  • nieefektywna systemowa organizacja pracy, podświadomie wywołująca w nas reakcje sprzeciwu wobec konieczności udziału w coraz to większych projektach i celach, które według naszej opinii nie będą mogły być efektywnie zarządzane i które w ostateczności przyczynią się w jeszcze większym stopniu do zamieszania i stresu;
  • innym powodem rosnącego poziomu towarzyszącego nam stresu jest to, że charakter naszej pracy zmienia się w sposób bardziej raptowny, niż nasze wyszkolenie i umiejętności radzenia sobie z nowymi obowiązkami;
  • stałe podnoszenie poprzeczki naszych standardów utwierdza nas w przekonaniu, że zmieniane jest więcej, niż to konieczne dla osiągnięcia celu; już na obecnym etapie, przytłaczająca liczba obowiązków budzi w nas silne, negatywne reakcje;
  • obecnie wiele osób pracuje nad projektami, które nie mają określonych ram i muszą zajmować się przynajmniej kilkoma sprawami jednocześnie, mając świadomość, że nie uda im się perfekcyjnie zrealizować wszystkich z nich.

Praca w powyżej opisanych warunkach jest podwójnie trudna i zniechęca do jej dobrej organizacji. Często pytaniem, które należy sobie zadać, jest bardzo trudne – czy to jest nadal miejsce, w którym chcę pracować? Czy to są nadal zadania, które muszę wykonywać, czy może mogę zlecić je komuś innemu? Odpowiedzi na nie i podjęte działania (zmiana pracy lub zlecenie zadań, których nie chcemy wykonywać komuś innemu), wprowadzą porządek i spokój do Twojego życia i pracy. Powodzenia!

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.