Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Remarketing. Co to jest oraz jak działa?

Remarketing, to jest najogólniej ujmując ponowne kierowanie reklamy do tych osób, które  były już wcześniej na naszej stronie internetowej i wykonały pożądaną czynność, która jest istotna dla naszego biznesu. Może to być:
– zapisanie się na newsletter,
– pobranie pdf-a,
– odwiedzenie konkretnej strony w witrynie,
– porzucenie koszyka lub niedokończenie płatności;
– oglądanie produktu na stronie.

Jak działa remarketing?

Reklamę z konkretną zachętą można skierować w szczególności do tych osób, które porzuciły koszyk lub przerwały proces płatności. Chodzi bowiem o to, żeby sfinalizowały zakup. Przy pomocy remarketingu mamy też możliwość przypomnienia użytkownikom, że wcześniej byli zainteresowani naszymi produktami lub usługami.

Stosując remarketing musimy pamiętać o doborze odpowiedniego przekazu reklamowego oraz uwzględnieniu przy tym, na jakim etapie zakupu znajduje się aktualnie użytkownik. Trzeba również zwrócić uwagę na częstotliwość wyświetlań reklamy dla poszczególnych osób. Nie wiemy przecież tego, czy klient przypadkiem nie nabył już towaru w innym sklepie.

Nieprofesjonalnie przeprowadzona kampania marketingowa może być bowiem bardzo uciążliwa dla odbiorców, a wręcz źle kojarzona ze spamem, a to niekorzystnie wpływa zarówno na wizerunek marki, jak i witryny. Dlatego tak ważne jest to, aby prawidłowo korzystać z remarketingu, dla skutecznego zwiększenia sympatii odbiorców i przypomnienia o naszym istnieniu.

Wszelkie działania remarketingowe powinny pomóc nam w utrzymaniu marki i danych produktów w świadomości użytkownika, a również zachęcić go do powrotu na stronę.

W obecnych czasach klienci najbardziej cenią sobie indywidualnie dopasowane reklamy. Dlatego też remarketing jest uznawany za jedną z najlepszych taktyk w poprawie skuteczności reklam. Dotyczy to w szczególności wyszukiwarki Google oraz mediów społecznościowych typu Facebook czy YouTube.

Ponadto remarketing w realny sposób zwiększa liczbę odwiedzin na stronie – czasem nawet aż o kilkadziesiąt procent.

Wiele firm działających w Internecie docenia działania remarketingu głównie za znaczne zmniejszenie ilości tzw. porzuconych koszyków. Istotne jest również to, że dobrze wdrażany remarketing może sprawić, że zwiększymy świadomość klienta związaną z naszą marką, czy nawet zbudujemy z nim długofalową relację.

Podsumowanie

Jeśli do tej pory nie stosowaliśmy remarketingu, to czas najwyższy, aby się do tego przymierzyć i w pełni skorzystać. Kierowanie tego typu reklam do odbiorców, którzy weszli w interakcję z naszą stroną, w znacznym stopniu zwiększa szanse na zakup naszej usługi lub produktu.

Koszt remarketingu w Google Ads zależny jest od:
– typu kampanii,
– wielkości list remarketingowych,
– rodzaju prowadzonego biznesu.

W przypadku dużego sklepu internetowego, wydatki mogą być zdecydowanie wyższe niż dla sklepu oferującego swoje towary jedynie lokalnie lub prowadzącego sprzedaż na niewielką skalę.

Płacimy zawsze za samo kliknięcie, a nie za wyświetlenie reklamy. W zależności od rodzaju kampanii, średni koszt kliknięcia (CPC) może wynosić od kilkudziesięciu groszy do nawet kilku złotych.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.