Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Reklama w Messengerze – rodzaje i korzyści

Wiadomą rzeczą jest, że Facebook daje bardzo duże zasięgi, dlatego wiele osób korzysta z niego w celach reklamowych. Co zatem zrobić, aby wyróżnić się na nim na tle innych firm z naszej branży?

Otóż dodatkowe funkcje reklamy które pomogą nam lepiej dotrzeć do klientów zapewnia właśnie Facebook Messenger.

Reklamy na Messengerze stanowią jednak stosunkowo nową opcję, a więc niektórzy przedsiębiorcy mają obawy, czy warto z tego korzystać. Czym to jest spowodowane? W głównej mierze brakiem przekonania, co do skuteczności kampanii promocyjnej w komunikatorze oraz niewiedzą na temat celów, które można w ten sposób osiągnąć.

Reklam na Messengerze nie można zakwalifikować do typowych kategorii reklamy – nie istnieje bowiem coś takiego, jak format „Messenger ad”. Są one raczej punktem docelowym, do którego zamierzamy zaprowadzić osoby mające kontakt z reklamą.

Są one zaprojektowane w taki sposób, aby stanowiły najszybszą metodę na rozpoczęcie konwersacji z potencjalnymi oraz obecnymi klientami. Szybkość dotarcia do odbiorcy ma tu ogromne znaczenie, a ponadto nie ma potrzeby wypełniania formularza kontaktowego na stronie firmowej.

Co więc należy zrobić, aby zwiększyć efektywność działań promocyjnych na Facebooku?

Odpowiedź jest prosta – wystarczy wykorzystać wszelkie możliwości reklamowe Messengera, a wtedy możemy osiągnąć takie rezultaty:

Zwiększenie konwersji

Aby zachęcić klientów do dokonania spontanicznego zakupu w sklepie internetowym lub zainstalowania na komórce stworzonej przez nas aplikacji, musimy to zrobić jednocześnie z poziomu aktualności na Facebooku i Messengerze! Prowadzenie Facebooka firmowego umożliwia aktualnie łączenie obydwu form reklamy, więc bez wahania należy skorzystać z tej opcji.

Nawiązanie bezpośredniej interakcji

To uda się nam osiągnąć wyłącznie dzięki reklamie w Messengerze. Realizacja tego celu w praktyce polega na wysłaniu do grupy odbiorców wiadomości przez komunikator. Można dokonać wyboru docelowych adresatów, lecz w zasadzie możemy komunikować się jedynie z osobami, które wcześniej skontaktowały się z naszym fanpage’em za pomocą Messengera.

Generowanie leadów i rozwiewanie wątpliwości dotyczących zakupu

Nie uzyskamy takiej możliwości, jeśli będziemy korzystać wyłącznie z prowadzenia fanpage’a. Facebook wprowadził jednak dodatkowe rozwiązanie polegające na wyświetlaniu reklamy w Messengerze, która po kliknięciu zainauguruje konwersację użytkownika z naszą firmową stroną.

Wszystko więc wskazuje na to, że korzystanie z Messengera pozwala zrealizować o wiele więcej celów, niż w przypadku, gdy ograniczymy się tylko do prowadzenia profilu firmowego.

Za pomocą komunikatora, Facebook dostarcza zupełnie nowe rozwiązania, z których naprawdę warto skorzystać, niezależnie od ustawienia kampanii promocyjnej na stronie głównej serwisu.

Facebook daje nam nowe narzędzie do promocji naszej firmy, warto więc korzystać z Messengera, aby na dużą skalę do klientów docierać, a następnie komunikować się z nimi indywidualnie.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.