Reklama w Messengerze – rodzaje i korzyści
Wiadomą rzeczą jest, że Facebook daje bardzo duże zasięgi, dlatego wiele osób korzysta z niego w celach reklamowych. Co zatem zrobić, aby wyróżnić się na nim na tle innych firm z naszej branży?
Otóż dodatkowe funkcje reklamy które pomogą nam lepiej dotrzeć do klientów zapewnia właśnie Facebook Messenger.
Reklamy na Messengerze stanowią jednak stosunkowo nową opcję, a więc niektórzy przedsiębiorcy mają obawy, czy warto z tego korzystać. Czym to jest spowodowane? W głównej mierze brakiem przekonania, co do skuteczności kampanii promocyjnej w komunikatorze oraz niewiedzą na temat celów, które można w ten sposób osiągnąć.
Reklam na Messengerze nie można zakwalifikować do typowych kategorii reklamy – nie istnieje bowiem coś takiego, jak format „Messenger ad”. Są one raczej punktem docelowym, do którego zamierzamy zaprowadzić osoby mające kontakt z reklamą.
Są one zaprojektowane w taki sposób, aby stanowiły najszybszą metodę na rozpoczęcie konwersacji z potencjalnymi oraz obecnymi klientami. Szybkość dotarcia do odbiorcy ma tu ogromne znaczenie, a ponadto nie ma potrzeby wypełniania formularza kontaktowego na stronie firmowej.
Co więc należy zrobić, aby zwiększyć efektywność działań promocyjnych na Facebooku?
Odpowiedź jest prosta – wystarczy wykorzystać wszelkie możliwości reklamowe Messengera, a wtedy możemy osiągnąć takie rezultaty:
Zwiększenie konwersji
Aby zachęcić klientów do dokonania spontanicznego zakupu w sklepie internetowym lub zainstalowania na komórce stworzonej przez nas aplikacji, musimy to zrobić jednocześnie z poziomu aktualności na Facebooku i Messengerze! Prowadzenie Facebooka firmowego umożliwia aktualnie łączenie obydwu form reklamy, więc bez wahania należy skorzystać z tej opcji.
Nawiązanie bezpośredniej interakcji
To uda się nam osiągnąć wyłącznie dzięki reklamie w Messengerze. Realizacja tego celu w praktyce polega na wysłaniu do grupy odbiorców wiadomości przez komunikator. Można dokonać wyboru docelowych adresatów, lecz w zasadzie możemy komunikować się jedynie z osobami, które wcześniej skontaktowały się z naszym fanpage’em za pomocą Messengera.
Generowanie leadów i rozwiewanie wątpliwości dotyczących zakupu
Nie uzyskamy takiej możliwości, jeśli będziemy korzystać wyłącznie z prowadzenia fanpage’a. Facebook wprowadził jednak dodatkowe rozwiązanie polegające na wyświetlaniu reklamy w Messengerze, która po kliknięciu zainauguruje konwersację użytkownika z naszą firmową stroną.
Wszystko więc wskazuje na to, że korzystanie z Messengera pozwala zrealizować o wiele więcej celów, niż w przypadku, gdy ograniczymy się tylko do prowadzenia profilu firmowego.
Za pomocą komunikatora, Facebook dostarcza zupełnie nowe rozwiązania, z których naprawdę warto skorzystać, niezależnie od ustawienia kampanii promocyjnej na stronie głównej serwisu.
Facebook daje nam nowe narzędzie do promocji naszej firmy, warto więc korzystać z Messengera, aby na dużą skalę do klientów docierać, a następnie komunikować się z nimi indywidualnie.