Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Reklama firmy przy niskim budżecie – jak to zrobić?

Wiele firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, z uwagi na ograniczone środki, boi się konkurować z wielkimi firmami w obawie, że ich działania zostaną niezauważone w natłoku reklam generowanych przez wielki biznes.

Przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu reklamowania się w środkach masowego przekazu, warto przeanalizować jego skuteczność. Stawiając na prasę lub radio, wielu małych przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, że te działania nie przynoszą pozytywnych rezultatów. Gazety codzienne kupuje coraz mniej osób a więc możliwości dotarcia do potencjalnych klientów są ograniczone. Podobnie jest tak nawet w przypadku gazet branżowych – ich nakład również spada.

Podobnie nieskuteczne są reklamy radiowe. Ponadto ich koszt wydaje się zdecydowanie zbyt wysoki w porównaniu z efektywnością. Przerwa reklamowa w radio traktowana jest przez większość słuchaczy jako niepotrzebny przerywnik i zmienia stację radiową, jak tylko się ona zaczyna.

Jakie zatem istnieją sposoby na to, aby reklama przy niskim budżecie zdołała powiadomić potencjalnych nabywców o oferowanych przez nie usługach i produktach ? Jednym z nich, jednocześnie najlepszym i najtańszym, jest skuteczna kampania reklamowa w internecie.

Najważniejsze jest znalezienie jak najlepszego sposobu dotarcia do klienta, ale jak to zrobić?

Przede wszystkim należy określić grupę docelową, do której ma dotrzeć reklama naszych produktów i skupić się na swoich mocnych stronach, a więc na tym, co może spowodować, że potencjalny nabywca zdecyduje się skorzystać z naszej oferty. W dalszej kolejności musimy określić niszę oraz profil potencjalnego klienta, trzeba pomyśleć o tym, w jakich miejscach lubi on przebywać. Media społecznościowe? Google? Portale randkowe? Portale biznesowe? Tak sprecyzowane parametry, pozwolą nam po pierwsze ustalić, gdzie można do nich dotrzeć, a po drugie  unikać miejsc, gdzie na pewno nie będzie można ich spotkać. Reklama przy niskim budżecie dla początkujących firm wcale nie musi być czymś niemożliwym. Bardzo dobrym pomysłem jest np. wzięcie udziału w konkursie branżowym. Dzięki wysokiej lokacie lub zajęciu pierwszego miejsca można mieć dużą szansę na artykuł lub wywiad, co powinno przełożyć się na większą rozpoznawalność marki i zwiększoną liczbę zamówień czy zleceń.

Można  też spróbować w umiejętny sposób opowiadać ludziom o wykonywanych przez siebie usługach lub oferowanych produktach, wtrącając  informacje na temat firmy w trakcie niezobowiązującej rozmowy.

Niezwykle popularnym współcześnie sposobem, aby reklama przy niskim budżecie była skuteczna, jest stworzenie profili w mediach społecznościowych. Niemal wszyscy obecnie posiadają konta na Facebooku, czy Twitterze. W taki sposób możliwe jest dotarcie do sporej grupy potencjalnych zainteresowanych. Portale społecznościowe charakteryzują się jednak specjalnymi zasadami. Ważne jest, aby posty publikować na nich regularnie i odpisywać na komentarze i wiadomości. Wbrew pozorom małe firmy, które zwykle dysponują niewielkimi środkami na kampanie reklamowe, mogą konkurować z dużymi organizacjami. Wystarczy umiejętnie wykorzystywać środki dostępne w internecie oraz pojawiać się w miejscach, w których są Twoi klienci konsekwentnie i z przemyślaną komunikacją.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.