Księgowość, prawo, doradztwo, networking

1 skuteczny sposób na większą efektywność

Na nasze samopoczucie i efektywność w pracy pozytywnie wpływa wiele elementów, a jednym z nich jest czystość i estetyka otoczenia, w którym przebywamy. Porządek w miejscu pracy niewątpliwie zwiększa naszą efektywność.

Badania przeprowadzone w zakresie związku produktywności pracowników z czystością przestrzeni biurowej dowiodły, że estetyczne i zadbane miejsce pracy w dużym stopniu przyczynia się do wzrostu wydajności zespołu i zwiększa motywację do wykonywania zadań.

Przykładanie dużej wagi do zagadnienia higienicznych warunków pracy powinno mieć miejsce zarówno w małych firmach, jak i w dużych korporacjach. Pracownik powinien mieć świadomość, że pracodawca troszczy się o jego zdrowie i samopoczucie, a to przyczyni się do bardziej efektywnego realizowania powierzonych mu projektów.

Jakie są zalety utrzymywania porządku w miejscu pracy?

Oto niektóre z nich :

  • wzrost efektywności pracowników – gdy w miejscu pracy panuje ład i porządek, nie może być mowy o stracie czasu na zbędne ruchy i bezowocne poszukiwania zagubionych dokumentów lub przedmiotów; ponadto nie dochodzi do rozpraszania naszej uwagi – wprost przeciwnie, czysta przestrzeń wokół nas pozwala na uporządkowanie myśli, lepsze priorytetyzowanie zadań i… większą efektywność. Przestrzeń uporządkowana, nie rozpraszająca uwagi, pozwala odpowiednio skupić się na obowiązkach.
  • pozytywny wpływ na zdrowie  i ogólne samopoczucie – szczególnie we współczesnych czasach, kiedy wielu z nas cierpi na różnego rodzaju alergie, warto zminimalizować ryzyko kataru siennego i bólu głowy wywołanego wszechobecnym bałaganem i uciążliwymi alergenami. Alergeny unoszone przez kurz, są często przyczyną dolegliwości obniżających komfort pracy.
  • porządek na biurku wpływa na kształtowanie się opinii o nas w oczach współpracowników. Właściwie zorganizowane otoczenie jest równie ważne, co powierzenie pracownikom poszczególnych obowiązków zawodowych. Realizowanie zadań zgodnie z planem sprzyja zadowoleniu i satysfakcji z pracy, a to z kolei przekłada się na atmosferę w firmie.
  • osoba z zewnątrz, odwiedzająca naszą firmę, kształtuje swoje pierwsze wrażenie przez obserwację otoczenia. Zatem porządek w całej firmie powoduje, że rośnie autorytet marki w oczach klientów, kontrahentów, i pozostałych osób odwiedzających czystą, zadbaną przestrzeń.

Porządek wokół nas sprawi, że będziemy mieć również porządek w naszych głowach.

Warto więc posprzątać nasze biurko, poukładać rzeczy w szafie, sprzątnąć dom, mieszkanie, samochód.

Dbałość o czystość i porządek otoczenia, w którym pracujemy sprawi, że nasz umysł nie będzie błądził i myślał o rzeczach innych niż te, nad którymi pracujemy.

Wszystko na miejscu i miejsce na wszystko, to dobry sposób na większą produktywność.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.