Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Planowanie kampanii promocyjnej – od czego zacząć?

Wielu z nas zastanawia się, jakiego użyć sposobu, aby planowana kampania reklamowa przynosiła rewelacyjne wyniki. Jaki zastosować schemat projektowania kampanii, który zwiększyłby skuteczność naszych komunikatów sprzedażowych? Na jakie pytania, powinniśmy sobie odpowiedzieć, zanim rozpoczniemy kampanię?

Zaczynajmy!

1. Co zamierzam przekazać?

Jeśli zamierzamy promować produkt, nie możemy zapomnieć, że równie ważne, jak jego nazwa, jest krótki opis podkreślający jego zalety i korzyści jego posiadania. Winno to być poprzedzone analizą mocnych i słabych stron reklamowanego produktu. W przypadku promocji wydarzenia, istotne jest oprócz opisu, podanie daty i miejsca oraz informacji, dla kogo to spotkanie jest organizowane. Całość informacji powinna być kompletna i zawierać wszelkie niezbędne informacje.

2. Do kogo kierujemy nasz komunikat?

Już w momencie podjęcia decyzji o  promocji, musimy wiedzieć, do kogo dany przekaz ma dotrzeć, gdyż właśnie od tego zależna jest jego ostateczna forma. Przykładowo – jeśli reklamę kierujemy do rodziców lub opiekunów dzieci, może ona okazać się skuteczniejsza, jeśli ilustracje jej towarzyszące będą przedstawiać rodzinę. Badania w zakresie marketingu dowiodły, że odbiorcy identyfikują się z osobą przedstawioną w reklamie. Dlatego bezcenną informacją jest to, że wiesz, kim są Twoi Klienci. Jeśli posiadamy taką wiedzę, to o wiele łatwiej będzie można stworzyć komunikat dopasowany do tej grupy.

3. Jaki cel chcę osiągnąć?

Jeśli już zdecydowaliśmy, co planujemy reklamować i w jaką grupę klientów celujemy, musimy zadać sobie pytanie: w jakim celu?

Czy poprzez działania promocyjne wniesiesz jakąś wartość do życia Twoich odbiorców?

Czy kampania reklamowa przełoży się na rozpoznawalność, czy wizerunek Twojej marki?

Poprzez właściwie zaplanowane treści można nie tylko opowiedzieć odbiorcom o swojej ofercie, ale również dostarczyć nieznaną im dotychczas wiedzę, inspirację, być może i cenne rozwiązania – i to bez względu na to, czy kupią nasz produkt właśnie teraz. Bo jeśli nawet w tym momencie się nie zdecydują, to mogą potraktować nas jako eksperta w swojej dziedzinie i kogoś, kto zna odpowiedź na ich problemy. A to jest nieoceniony zasób w naszym biznesie!

4. Jakimi zasobami dysponuję?

Jest to również bardzo ważna kwestia. Ważne jest bowiem właściwe oszacowanie budżetu niezbędnego do osiągnięcia założonych celów kampanii oraz pozostawienie sporej rezerwy na wypadek wystąpienia zdarzeń nieprzewidzianych. Wysokość dostępnego budżetu rzutuje bowiem na efekt końcowy promocji. Warto zrobić listę wszystkich zasobów, jakimi dysponujemy. Nie wystarczy jednak tylko wypisać nazwy portalu społecznościowego, czy wzmianki „blog”, gdyż to nie świadczy jeszcze o pełnych możliwościach, które już teraz są w naszym zasięgu.
W ramach fanpage’a można bowiem wykorzystać posty, relacje, live’y, video, grafiki w tle itp.

Podsumowanie

Aby ocenić skuteczność przeprowadzanej kampanii reklamowej, powinniśmy zaangażować się w bieżące sprawdzanie, czy ona rzeczywiście konwertuje, czyli czy realizuje zamierzony cel. Dysponujemy w tym celu wieloma narzędziami szczególnie przydatnymi przy monitorowaniu kampanii online, takimi jak m.in. pomiar tempa przyrostu fanów. Jeśli celem było kampanii było zwiększenie ruchu na stronie www, sprawdzamy źródła jego pozyskiwania.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.