Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Omnichannel: plusy sprzedaży wielokanałowej

Omichannel to trend dominujący w świecie e-commerce, a stosowany jako strategia podejścia do klienta, dzięki której w stosunkowo krótkim czasie można zwiększyć sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent.

Omnichannel jest połączeniem kanałów sprzedaży z kanałami komunikacji. Filozofia ta zakłada, że wszyscy klienci mają zapewniony dostęp do wszelkich usług w każdym kanale. To również zorganizowanie całej firmy i wszystkich kanałów komunikacyjnych i sprzedażowych wokół klienta.
W tym modelu w centrum uwagi postawiony jest klient. Celem marketingu omnichannel jest przekazanie klientowi właściwej wiedzy o oferowanych produktach i przygotowanie go do zakupu w takim miejscu, aby było mu wygodnie. Klient powinien z łatwością uświadomić sobie potrzebę zakupu w kontekście oferty firmy i móc szybko trafić do odpowiednich dla siebie informacji. Prowadząc firmę nieustannie dążymy do maksymalizacji zysków. Musimy zatem rozumieć proces sprzedażowy nie tylko wewnątrz organizacji, ale w szczególności starać się dokładnie poznać proces zakupowy klienta.

Zatem omnichannel jest nowoczesnym podejściem do marketingu i sprzedaży. Zakłada ono, że komunikacja z klientem powinna być przede wszystkim spójna.

Najistotniejszym elementem tego rodzaju marketingu jest więc budowanie długotrwałych relacji z klientami i zapewnienie im jak najlepszej obsługi.

Omnichannel e-commerce wykorzystuje technologię i wszystkie możliwe kanały do:
– prezentowania oferty,
– komunikacji z klientem,
– prowadzenia działań marketingowych,
– składania zamówień.

Dostępne kanały, to:
– chat i infolinia,
– strona internetowa,
– media społecznościowe,
– aplikacja mobilna,
– sklep internetowy,
– Allegro, Amazon, Marketplace, Instagram, Tik Tok,
– newsletter.

Wykorzystując wszelkie możliwe kanały dotarcia do klienta, zapewniamy swojej firmie wzrost sprzedaży. Omnichannel rozumiane jako wielokanałowość, pozwala zbudować mocną relację z klientem, opartą na zaufaniu, wiarygodności oraz lojalności wobec marki. Wygodne zakupy korzystnie wpływają na przywiązanie klienta do brandu. Dlatego tak ważny jest ciągły i równomierny rozwój oferowanych kanałów sprzedażowych.

Trzeba mieć stale na uwadze, że współczesny klient to osoba świadoma, której zależy na wygodnych, szybkich oraz elastycznych zakupach dokonywanych w nieograniczony sposób i o każdej porze. Dlatego właśnie strategia sprzedażowa, jak i marketingowa musi być zorientowana na klienta. Jest to podstawa skutecznej promocji oraz dobrej sprzedaży, także w internecie.

Zachodzi pytanie – czy omnichannel przeznaczone jest tylko dla dużych sieci handlowych?

Ależ skąd!

Małe podmioty mają bowiem możliwość sprawniej i szybciej wdrożyć sprzedaż wielokanałową, a korzyści w postaci zwiększonych obrotów mogą być proporcjonalnie wyższe. Jak to uzasadnić? Otóż ich systemy informatyczne nie są tak rozbudowane, jak przy dużych sieciach handlowych, można więc łatwo i szybko wdrożyć integracje pozwalające na obsługę wielu kanałów sprzedaży w sposób zsynchronizowany.

Ponadto małe sieci nie mają zbytnio rozbudowanych działów, które wzajemnie wykluczałyby się przy wdrożeniu omnichannel. W mniejszych podmiotach zazwyczaj nad całą działalnością firmy czuwa bezpośrednio właściciel, dla którego omnichannel nie jest w żadnym przypadku przeszkodą – jego interesy są tożsame z interesami firmy.

Podsumowanie

Wiemy już, co to jest omnichannel, przyszedł więc czas na realizację. Zalety płynące z decyzji o wprowadzeniu strategii omnichannel są na tyle wartościowe, że mogą natychmiast przełożyć się na nasze wyniki sprzedaży. Ponadto musimy sobie zdać sprawę z tego, że takie podejście powoli staje się standardem w sektorze eCommerce i sklepy internetowe, które nie zdecyduję się na wprowadzenie niezbędnych zmian w odpowiednim czasie, po prostu zostaną przegonione przez bardziej świadomą konkurencję. Warto więc dołożyć wszelkich starań, aby nasz biznes nie znalazł się w grupie, która wagę omnichannel uświadomi sobie zbyt późno.

 

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.