Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Od czego zacząć promocję małej firmy?

Według Petera Druckera, który powszechnie uważany jest za ojca współczesnego zarządzania i marketingu : „każdy biznes składa się dwóch rzeczy: innowacji, czyli produktu, usługi, kanału dystrybucji oraz marketingu.”

A zatem, w myśl tej maksymy, jeśli już wiemy jakim produktem lub usługą będziemy się zajmować, następnym etapem jest wybór sposobu promocji naszej małej firmy i to takiego, który dostępny jest dla każdego, bez przeznaczania na to ogromnych budżetów.

Działania promocyjne rozpoczynamy od stworzenia wizytówki w Google. Pełni ona rolę niejako „wirtualnego pracownika”, który niemal całą dobę, 7 dni w tygodniu, przekazuje potencjalnym klientom informacje na temat profilu działania Twojej firmy.

Co dalej?

Rozpoczynając promocję swojego nowego biznesu w internecie, warto zainwestować w następujące elementy marketingu internetowego:
wizytówka Google w serwisie Moja Firma zawierająca najważniejsze informacje na temat działalności przedsiębiorstwa,
firmowa strona WWW z blogiem – do niej będą kierowani internauci poprzez kampanie reklamowe, czy artykuły sponsorowane,
profile w mediach społecznościowych, służące do prowadzenia komunikacji z odbiorcami Twoich produktów lub usług,
content marketing, czyli dopracowane teksty na blogu firmowym, a ponadto informacje przekazywane w formie podcastu, czy na kanale YouTube,
– skuteczne pozyskiwanie klientów z użyciem grup na Facebooku i wyspecjalizowanych narzędzi do monitorowania internetu (np. Brand 24).

Na co zwrócić uwagę szczególną uwagę w trakcie budowania strony www do promocji małej firmy w internecie:

– wartościowe treści wzbogacone atrakcyjnymi fotografiami i infografikami, istotne dla pozycjonowania SEO;
– interesujące, dobrej jakości treści, mogą przyciągnąć odbiorców, jak magnes; są udostępniane, lajkowane i komentowane, a to może przełożyć się to na wyniki finansowe,
– łatwość modyfikacji,  stałe rozbudowywanie i aktualizacja wszystkich podstron witryny,
– responsywność – prawidłowe wyświetlanie Twojej firmowej strony www na urządzeniach wyposażonych w ekrany o różnych wymiarach,
opcje łatwego kontaktu odwiedzających z Tobą, żywa interakcja z odbiorcami,
– media społecznościowe – jeżeli prowadzisz profile swojej firmy na Facebooku, LinkedIn czy YouTube, to warto warto umieścić odnośniki do nich wewnątrz serwisu.

Który z tych elementów jest najważniejszy?

Wszystko zależy od Twojej branży i od tego, gdzie są Twoi klienci. Dokonaj analizy, a następnie inwestuj w te kanały, na które najchętniej zaglądają Twoi klienci.

W dzisiejszych czasach, dotarcie z ofertą firmy do klientów odbywa się na zupełnie innych warunkach, niż to dawniej bywało. Wszystko bowiem skupia się wokół klienta i jego potrzeb. I to jest główne przesłanie, o którym trzeba pamiętać podczas pracy nad strategią marketingową oraz planowaniem poszczególnych etapów promocji.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.