Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Merchandising – jak wykorzystują go firmy?

Współczesny świat pokazuje, że aby nadążyć nad dynamicznie rozwijającym się rynkiem, firmy muszą nieustannie poszukiwać nowych możliwości docierania do klientów. Z pomocą przychodzi merchandising czyli działalność marketingowa, która polega na wywieraniu wpływu na zachowanie klienta za pomocą atrakcyjnej prezentacji produktów lub usług firmy.

Od dłuższego już czasu, w bardzo wielu działaniach marketingowych, wykorzystywani są influencerzy. Influencer marketing przynosi nieoczekiwanie dobre efekty, dlatego testowany jest nie tylko przez firmy już istniejące na rynku, ale także przez te, które dopiero rozpoczynają działalność. Merchandising dla influencerów okazał się bardzo skutecznym sposobem zwiększenia sprzedaży.

Influencerami mogą być np. blogerzy, vlogerzy, instagramerzy czy gamerzy (streamerzy). Szerokie zasięgi zdobywają często dzięki ugruntowanej wiedzy i specjalizacji w określonym temacie. Osoby zwane influencerami (od słowa “influence”, czyli wpływ) potrafią oddziaływać na opinie i decyzje, ale również i poglądy swoich odbiorców. Kreując się na “eksperta w danej dziedzinie”, potrafią zyskać spory autorytet, a wygłaszane przez nich opinie odbierane są jako wiarygodne i autentyczne.

Na ścisłą współpracę z influencerami decydują się zarówno marki już cieszące się popularnością, jak i te mniej znane. Nie może to budzić zdziwienia, gdyż coraz więcej osób w swoich decyzjach zakupowych kieruje się opiniami innych.

Szczególnie cenne dla firm są opinie na temat poszczególnych produktów wyrażane właśnie przez influencerów. Zaskarbili sobie oni bardzo duże zaufanie wielu obserwatorów. Polecenie przez nich jakichś produktów powoduje, że ich sprzedaż gwałtownie rośnie.

Merchandising dla influencerów to aktualnie metoda promocji niemal powszechnie wykorzystywana.

Blogowanie czy vlogowanie stanowi dla wielu osób sposób na życie. Znani influencerzy to zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Bardzo popularną tematyką jest szeroko pojęta moda. Skąd bierze się tak bezgraniczne zaufanie konsumentów do opinii influencerów?
Influencer zwykle prowadzi bloga albo vloga. Ma też konto na YouTube, Twitterze lub innym kanale społecznościowym. Jest niezwykle aktywny i z dużym wdziękiem dzieli się swoimi opiniami. Wyrażając swoje opinie, ma niemal decydujące wpływ na decyzje zakupowe co najmniej kilkudziesięciu osób.

W swoich działaniach influencerzy na ogół są bardzo niezależni, dzięki czemu są dla odbiorców dużo bardziej autentyczni i wiarygodni. To jeden z powodów, dla którego tak wielu obserwatorów liczy się z ich opiniami. W komunikacji z odbiorcami wykorzystują głównie media digitalowe.

Oczywiście reklama produktów na swoim blogu, czy vlogu, wiąże się z otrzymaniem wynagrodzenia za tę usługę. Ważne dla obserwatorów jest fakt, że dany produkt reklamują w sposób nienachalny, dyskretny.

Jakie są dodatkowe korzyści z reklamy z udziałem influencerów?

Plusem reklamy z wykorzystaniem influencerów jest również to, że dociera ona do ściśle określonego grona odbiorców. Ta forma reklamy skutkuje tym, że odbiorca jest wyjątkowo dobrze stargetowany. Bowiem obserwatorzy danego konta mają bardzo wiele cech wspólnych. Będzie to nie tylko ta sama płeć, ale również podobne zainteresowania, na ogół ten sam wiek, zbliżony do nich styl życia i status społeczny,
Facebookowe, Instagramowe, TikTokowe profile wielu najbardziej popularnych, wpływowych i opiniotwórczych Influencerów, mają setki, a w wielu przypadkach nawet miliony polubień.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.