Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Jesteś marką. Jak odnieść sukces poprzez budowanie swojego wizerunku?

Powszechną definicją marki(brand) jest określenie jej jako: nazwy, znaku, symbolu, rysunku lub kombinacji tych trzech elementów, stworzonych w celu identyfikacji dóbr lub usług firmy oraz dla odróżnienia ich oferty od oferty konkurencji.

Marka osobista natomiast jest naszym imieniem i nazwiskiem– towarzyszą nam one każdego dnia. Musimy o tym pamiętać, gdy tylko istnieje możliwość przedstawienia się: używajmy imienia i nazwiska, wymawiajmy je głośno i wyraźnie, bądźmy z nich dumni, należą tylko do nas i do nikogo innego.

Twoje nazwisko musi być rozpoznawane w przede wszystkim przez Twoich konkurentów. Ludzie muszą wiedzieć, na czym polega Twoja życiowa i zawodowa “oferta”, z jaką wiedzą, wartościami, usługami mają Cię kojarzyć i jakie własne potrzeby dzięki Tobie zaspokoją.

Znakiem, symbolem marki osobistej może być np. osobisty podpis, parafka, z kolei rysunkiem może być wizerunek osobisty.

W dzisiejszym rzeczywistości personal branding nie jest już tylko modą, jest wręcz koniecznością, aby zaistnieć na bardzo konkurencyjnym i niezwykle wymagającym rynku.

Jest też doskonałym narzędziem do zbudowania swojej wiarygodności, rozpoznawalności, niepowtarzalności.

Każda firma jest tworzona przez konkretne osoby, z imienia i nazwiska. I to właśnie przede wszystkim z ludźmi, a nie z firmami, współpracujemy, spotykamy się, negocjujemy, kupujemy, sprzedajemy. Biznes zatem jest tworzony przez ludzi.

Aktualnie w biznesie można zauważyć zupełnie nowe trendy, które są niczym innym, jak „powrotem do źródeł” w relacjach biznesowych, a nazywane są H2H, czyli „human-to-human”. Koncepcja ta opiera się na powrocie do znaczenia relacji międzyludzkich w biznesie, bez względu na to, czy to duże firmy, czy mali przedsiębiorcy, specjaliści, eksperci, freelancerzy.

W każdej branży można spotkać wielu specjalistów z rozmaitych dziedzin, a współczesny świat oferuje nam ogromną ilość produktów, usług, informacji, wydarzeń, możliwości i wyborów. Istotą rzeczy jest to, jak się komunikujemy i jakie pozostawiamy po sobie ostatnie wrażenie.

Co zatem należy zrobić, aby w tym ogromie możliwości wyróżnić się, w obliczu takich trendów rynkowych zostać zauważonym i wybranym przez Klienta?

Jaki jest nasz wizerunek w oczach innych — czy jesteśmy postrzegani jako rzetelni i spójni w swoich działaniach, czy tylko jako lansujący się i udający kogoś, kim się nie jest? Odpowiedź jest tylko jedna – należy zbudować silną markę osobistą! Silna marka osobista daje nam poczucie bezpieczeństwa, działa bowiem zgodnie ze swoim stałym kodeksem wartości, jest przewidywalna i trwała, stabilna w swoich działaniach zawsze i wszędzie, ciągle rośnie, rozwija się i staje się lepsza.

Każda transakcja zaczyna się od zaufania, które jest podstawą silnej marki

Zaufania, że w momencie, gdy Twoja marka cokolwiek obiecuje, to zawsze dotrzyma tej obietnicy. Prawdziwość tego co mówisz, robisz, w jaki sposób się zachowujesz, ma decydujący wpływ na budowę zaufania do Twojej marki.

Należy sobie uświadomić, że każdy z nas jest marką, ale tylko ludzie sukcesu, znani ze swoich pasji, dokonań, przyzwoitości i komunikacji opartej na szacunku, potrafią umiejętnie nią zarządzać. Kojarzymy ich z określonymi wartościami. Wielu z nich jest wiarygodnym autorytetem i realizuje własny pomysł na siebie.

O markę osobistą musimy zabiegać i dbać każdego dnia, musimy zaistnieć w głowach i sercach ludzi. Jeśli osiądziemy na laurach i stwierdzimy, że mamy tak silną markę, że nie musimy już na nią pracować, to… będzie to pierwszy dzień końca naszej marki osobistej.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.