Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Jak znaleźć odpowiednich pracowników do swojej firmy?

Znalezienie i zrekrutowanie najlepszych z dostępnych na rynku pracowników z całą pewnością jest najistotniejszym elementem zarządzania zasobami ludzkimi w każdej organizacji. Jest to sprawa kluczowa, bowiem choćbyś był nawet najbardziej utalentowany, kreatywny i postępowy, sam nie jesteś w stanie zrobić wszystkiego w firmie. Potrzebny jest Ci odpowiedni i wyspecjalizowany zespół. Jeśli chcemy, aby nasz biznes odnosił sukcesy, to pomogą Ci w tym w głównej mierze godni zaufania pracownicy.

Jeszcze nie tak dawno poszukiwanie pracowników na nowe stanowiska odbywało się poprzez przekazanie ofert do urzędu pracy, wywieszenie ogłoszenia na tablicy, czy szepnięcie słówka znajomym, którzy mogliby polecić kogoś na nowe stanowisko. Pozyskany w taki sposób pracownik pojawiał się w firmie, podpisywaliśmy umowę, stawialiśmy na niej pieczątki firmowe i po sprawie.

Aktualnie proces wygląda z gruntu inaczej, gdyż głównym medium, za pomocą którego możemy znaleźć pracowników jest Internet, który to wymusza na nas zupełnie inne zachowania.

W takim razie co zrobić, aby znaleźć pracownika, który spełni nasze oczekiwania?

Przede wszystkim, rozpoczynając proces poszukiwania nowego, wartościowego pracownika, musimy dobrze opracować ogłoszenie o pracę. Pamiętajmy, że zarówno nadmiar wymagań, ich zbytnia szczegółowość, jak i zbyt krótki i ogólnikowy opis, nie zachęcają kandydatów do składania CV. Większość rekruterów uważa, że znalezienie dobrego pracownika zaczyna się od określenia tego, kogo naprawdę poszukujemy, a nie od opisu stanowiska.

Ponadto komunikat o poszukiwaniu pracownika powinien być zawsze odpowiednio dopasowany do branży – inaczej powinny wyglądać ogłoszenia do pracy na produkcję, do sektora finansów, a inaczej dla zawodów kreatywnych, które mają zachęcać najlepszych kandydatów do złożenia ofert. Jeśli kilkakrotnie wystawiamy to samo ogłoszenie, ponieważ nie udało nam się do tej pory znaleźć nikogo godnego uwagi lub nikt się nie zgłosił, powinniśmy zastanowić się nad ewentualnymi błędami, które są przyczyną takiego stanu rzeczy. Nie pozwól, aby źle napisane ogłoszenie o pracę zniechęciło kandydatów.

Ogłoszenie w Internecie warto zamieścić przede wszystkim w najpopularniejszych portalach związanych z pracą.

Aby przyciągnąć do swojej firmy nowych pracowników, można też wykorzystać media społecznościowe, takie jak Linkedin, Facebook, a nawet Instagram i Snapchat. Zawsze staraj się myśleć jak marketingowiec. Zasada ta obowiązuje szczególnie przy rekrutowaniu talentów, które z powodzeniem realizują się w ich aktualnych miejscach pracy.

Kolejnym sposobem na przyciągnięcie ludzi do firmy jest zaoferowanie im z naszej strony czegoś wartościowego i sprawienie, aby kandydaci podjęli starania, żeby to zdobyć. Ten etap wstępnej selekcji pozwoli wyeliminować mniej zaangażowanych pracowników. Coraz więcej firm decyduje się również na podstronę „Kariera”, która pomaga zaoszczędzić czas i pieniądze na dodawaniu nowych ogłoszeń o pracę.

Chcąc zaoszczędzić czas, można także zgłosić się do wybranej agencji pośrednictwa pracy i skorzystać z pomocy specjalistów. W przeprowadzanych rozmowach należy sprecyzować, kogo się poszukuje i jakimi umiejętnościami powinien wykazać się jego potencjalny pracownik. Na podstawie takich informacji, specjalista będzie w stanie przygotować treść ogłoszenia i rozpocząć rekrutację.

Jeśli już uda Ci się pozyskać wartościowych pracowników, należy mieć zawsze na uwadze to, że równie ważne, a może nawet najważniejsze, jest zapewnienie kluczowym osobom takich warunków pracy, aby były one usatysfakcjonowane i nie myślały o zmianie pracodawcy. Pracownicy są bowiem jednym z największych Twoich atutów. Pamiętaj, że tracąc ich wzmacniasz konkurencję, która widzi wartość wśród Twoich pracowników, a to znaczy, że robisz coś dobrze. Należy więc zrobić wszystko, aby pomimo kuszących ofert z zewnątrz, zatrzymać pracowników u siebie.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.