Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Jak zmieniać zasoby w materiały marketingowe?

Wiele firm opracowuje plan sprzedaży i marketingu, ale bardzo często pojawiają się w nim brakujące elementy i słabe punkty. Zrozumienie rozwoju strategii sprzedaży i marketingu pozwala określić, czy nasz aktualny plan w pełni wykorzystuje nasz potencjał, aby osiągnąć cele rozwoju naszej firmy.

Celem każdej strategii marketingowej jest przecież stworzenie takiego planu, który zapewni:
– najwyższy zwrot z inwestycji,
– określenie zasobów wymaganych do wykonania pracy,
– określenie realistycznego budżetu.

Podmioty, które działają na rynku w coraz większym stopniu wykorzystują w tym celu informacje, które pozyskały przy użyciu najnowocześniejszych technologii informacyjnych.

Gromadzenie danych i ich analiza mają ogromne znaczenie dla wszystkich podmiotów, niezależnie od sektora działalności. Poszczególne informacje charakteryzuje bowiem różna jakość oraz różna przydatność z punktu widzenia zarządzania firmą i wspomagania procesów decyzyjnych.

Informacja, czyli inaczej mówiąc wiedza, jest kluczowym elementem w procesie decyzyjnym i najbardziej wartościowym zasobem dla współczesnych firm. Pozwala ona w dużym stopniu ograniczyć niepewność decyzji związanych z realizacją marketingu strategicznego i operacyjnego. Tzw. luka informacyjna to rozbieżność między zapotrzebowaniem na informacje, a dostępnym ich zasobem. Wymusza ona konieczność zaplanowania działań mających na celu pozyskanie danych, które staną się następnie zasobem informacji dla menedżerów.

Dane marketingowe z Internetu ze względu na sposób ich pozyskiwania można podzielić na:

– pozyskiwane niejawnie, czyli analiza logów serwera pozwalająca ustalić, jakie zasoby na firmowej stronie internetowej były najczęściej oglądane przez internautów, jak dotarli do witryny, jakich używali słów kluczowych, z jakiej przeglądarki korzystali.

– pozyskiwanie jawne, bezpośrednie metody zbierania danych z wykorzystaniem np. ankiety elektronicznej; w zamian za wypełnienie elektronicznego formularza można zaoferować różne zachęty w postaci baz danych, artykułów, treści multimedialnych bądź e-mailowej subskrypcji informacji,

– pozyskiwanie informacji ze źródeł zewnętrznych np. zakup dobrej jakości i profesjonalnie opracowanych informacji pozyskanych z sieci od firm specjalizujących się w badaniach użytkowników Internetu.

Bardzo istotnym polem działalności marketingowej firm są aktualnie wirtualne społeczności skupiające internautów w serwisach społecznościowych. Jest to rozbudowany i najbardziej efektywny system dystrybucji informacji, który jest dla biznesmenów prawdziwą kopalnią informacji marketingowych. Umożliwiają one w szczególności wypowiadanie się klientów w formie rekomendacji, opinii, komentarzy, a również pozwalają na prowadzenie dialogu z klientami, ocenianie produktów lub prowadzenie badań on-line.
Dla firm prowadzących działalność związaną z e-commerce’em, globalna sieć to taki zasób informacji, który odpowiednio może kreować potencjał rozwojowy dla wszelkiego rodzaju przedsięwzięć e-biznesowych.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.