Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Jak wykorzystać intuicję w biznesie?

Co to znaczy iść za głosem intuicji? To taki proces, który pozwoli kierować się naszym wewnętrznym kompasem, przeczuciem, które niemal w każdej chwili naszego życia, pokazuje nam najlepszą dla nas drogę.
Niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności, możemy wykorzystać ten swój wewnętrzny kompas do stworzenia biznesu
przynoszącego nam nie tylko pieniądze, ale również i spełnienie, radość oraz – co nie mniej istotne – wartość naszym odbiorcom.

Intuicja stała się jednym z najważniejszych narzędzi podejmowania kluczowych decyzji, wykorzystywanym przez najznakomitszych przedsiębiorców na świecie. Zakończone sukcesem pomysły biznesowe tych przedsiębiorców, są przede wszystkim efektem rozwijania intuicji.

W wielu sytuacjach, odwołanie się do intuicji stanowi najlepszą albo wręcz jedyną podstawę podejmowania trafnych decyzji. I to dotyczy zarówno decyzji na najwyższym szczeblu zarządzania podczas kryzysów, jak i przypadków nagłych zmian, gdzie liczba faktów jest ograniczona, fakty bywają sprzeczne i konieczne jest szybkie podjęcie stanowiska.

Istnieje ogólne przekonanie, poparte przeprowadzanymi badaniami, że menedżerowie najwyższego szczebla zarządzania, częściej niż menedżerowie niższych szczebli, w podejmowaniu decyzji kierują się w znacznym stopniu intuicją.

Menedżerowie posiadający wysokie zdolności intuicyjne, stanowią zatem najbardziej innowacyjną i kreatywną grupę talentów w firmach. Systematycznie wykorzystują oni do wzmacniania swych intuicyjnych zdolności oraz doskonalenia procesów podejmowania decyzji takie techniki, jak: kierowanie wyobraźnią, czy nawet autohipnoza.

Niewiele organizacji potrafi w pełni wykorzystać talenty menedżerów, którzy osiągnęli zdolność wyzwalania swej intuicji. Niektóre wręcz je marnują. Na ogół nie jest też dostatecznie doceniany fakt, że nawet najbardziej tradycyjnych menedżerów można szkolić i organizować dla nich treningi rozwoju wiedzy intuicyjnej.

Czy zatem intuicji można się nauczyć?

Można nauczyć się wyzwalać procesy intuicyjne, jako podkorowe reakcje mózgu, a pierwszym krokiem może być wnikliwa obserwacja, szczególnie ta, która wzmocniona jest emocjonalnym napięciem.

Jak to zwykle w życiu bywa, jedni potrafią korzystać z intuicji w większym stopniu, inni w mniejszym. Praktycznie rzecz biorąc mechanizmy intuicji nie są naukowo udowodnione, zresztą nauka nie zna mechanizmu bardzo wielu zjawisk zachodzących w świecie.

Najogólniej o intuicji można powiedzieć, że jest to swego rodzaju…

…. dochodzenie do prawdy bez pomocy logicznego myślenia.

Procesy intuicyjne to nie są procesy świadome, lecz jest to efekt pracy naszej podświadomości, która posiada zdolność do łączenia wszystkich niezbędnych jej informacji lub też do podłączenia się do podświadomości zbiorowej. Swoją intuicję można więc rozwijać.

I tu kluczowym zagadnieniem jest kształtowanie umiejętności podłączania się do zgromadzonej w naszych umysłach wiedzy niejawnej, lub też podłączania się do podświadomości zbiorowej lub pól morfogenetycznych, a to już jest oznacza wyższą inteligencję.

Wbrew panującemu w wielu kręgach biznesowych przekonaniu, kierowanie się intuicją nie jest grzechem w zarządzaniu, a „dobre zarządzanie” nie polega głównie na racjonalnym procesie podejmowania decyzji.

Należy więc dążyć wszelkimi dostępnymi środkami do uzmysłowienia menedżerom, że intuicja okazuje się być niezwykle ważną zdolnością, którą można wykorzystywać w podejmowaniu decyzji biznesowych.

Menedżerowie powinni więc zmienić dotychczasowe metody postępowania, do których przywykli i z którymi czują się wygodnie, niezależnie od tego, czy są one efektywne czy nie.

Nasza intuicja niewątpliwie pomoże nam stworzyć biznes, który jest w zgodzie z nami samymi, naszymi naturalnymi zaletami, w którym będziemy mogli się spełniać. Nie należy oglądać się na to co robią inni, porównywać się nieustannie z nimi. Nie można dopuścić do tego, aby głos ego mówiąc: „inni już to robią” lub „nie jesteś wystarczająco dobra” powstrzymał nas przed robieniem tego, co w głębi serca czujemy!

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.