Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Jak tworzyć skuteczne posty na Facebooku?

Prawdę mówiąc, nie istnieje żaden idealny przepis na taką treść, która bez względu na tematykę fanpage’a, porwałaby miliony użytkowników. Bowiem jedni zainteresowani są obszernym opisem, inni przeczytają pierwsze trzy linijki postu, bez potrzeby klikania “Zobacz więcej” i rozwijania go.

Należy zdawać sobie sprawę z tego, że:
– nasz wzrok, a więc analogicznie i naszych odbiorców, w pierwszym momencie skupia się na grafice,
– dopiero w następnym etapie zwraca uwagę na reakcje, komentarze oraz treść postu.

Tak więc okazuje się, że tylko chwytliwy przekaz potrafi przyciągnąć uwagę odbiorców. Treść na grafice jest pierwszym punktem styku z tym, co chcielibyśmy przekazać.

We współczesnych czasach, wobec ogromnej ilości marek i twórców w mediach społecznościowych, ciężko jest zostać zauważonym. Gdy uświadomimy sobie jeszcze typowy aktualnie odbiór treści na zasadzie szybkiego przeglądania newsfeedu, to zainteresowanie użytkownika i zachęcenie go do interakcji z naszymi postami często graniczy z cudem.

Jakie więc należy podjąć działania, aby nasze posty nie przechodziły zupełnie bez echa?

Przekazuj wartościowe treści

Nie można oczekiwać, że uda nam się zebrać zaangażowane grono fanów wyłącznie dzięki popularności brandu lub nazwiska. W ostatnim okresie, bardziej niż liczba obserwujących, liczy się inny wskaźnik, mianowicie procent fanów faktycznie wchodzących w interakcję z naszym profilem. Post powinien być tak napisany, aby użytkownikowi chciało się poświęcić swój czas na zapoznanie się z nim i pozostawienie po sobie śladu.

Takimi treściami mogą być:

  • porady,
  • ciekawostki,
  • infografiki,
  • promocje/kody rabatowe/specjalne akcje,
  • treści humorystyczne,
  • treści wywołujące konkretne emocje,
  • teksty motywujące,
  • cytaty,
  • odpowiedzi na pytania nurtujące odbiorców,
  • informacje o sukcesach firmy– nagrodach, certyfikatach, nowej filii firmy,
  • ciekawa grafika z chwytliwym hasłemMożna również zaplanować tematycznie dni publikacji swoich angażujących postów, np. w środy publikujesz serię porad o środkach piorących, w piątki zabawne memy o nadchodzącym weekendzie,  a w sobotę ciekawą inspirację.

Stosuj Real Time marketing

Niezwykle istotną rolę w tworzeniu postów odgrywa bieżące śledzenie popularnych wydarzeń. Zgodnie z obserwowanymi trendami w Internecie, największym uznaniem wśród użytkowników cieszy się real-time marketing. Nie ma w tym nic dziwnego, bowiem bieżące reagowanie na popularne wydarzenia wymaga niezłej kreatywności. Przecież niemal w każdym dniu dzieje się wiele ciekawych rzeczy i to zarówno na świecie, jak i lokalnie, czy w konkretnej branży. Trzeba więc wykorzystywać każdą okazję, aby nasze posty były skuteczne i nadążały za rzeczywistością.

Publikuj przydatne informacje

Warto pokazać ciekawe lub nietypowe zastosowanie znanych produktów. Użytkownicy bardzo chętnie wchodzą w interakcję pod postami o charakterze poradników, zawierającymi np. wskazówki lub ciekawe przykłady wykorzystania danego przedmiotu. Należy odpowiadać na pytania i rozwiązywać problemy poruszane przez fanów naszej strony.

Należy też zadawać pytania, najlepiej zamknięte, dając odbiorcy wybór – tak lub nie, ładne lub brzydkie, chce lub nie chce. Na tym polega szanowanie czasu swoich fanów, jednocześnie pomagając im w podjęciu szybkiej odpowiedzi.
Zamieszczaj ciekawe zdjęcia i filmy dobrej jakości

Za pierwsze wrażenie użytkownika odpowiedzialna jest kreacja w poście. Dlatego też trzeba zadbać, aby była atrakcyjna, gdyż ten właśnie element najczęściej determinuje to, czy odbiorca zatrzyma się w trakcie przewijania newsfeedu. Wypróbowaną i skuteczną praktyką jest wrzucanie materiałów w formie kwadratu, ponieważ zajmują one najwięcej miejsca na ekranie i dzięki temu są lepiej zauważalne.

Podsumowanie

Jest wiele dobrych praktyk, które wykorzystywane systematycznie pomogą nam zaangażować naszych fanów. Prowadzenie skutecznych działań marketingowych wokół naszej firmy, wymaga wiele pracy i sporo cierpliwości, ale przecież ostatecznie przyniosą nam nowych, zaufanych Klientów.

Musimy sobie uświadomić, że poświęcimy na to wiele miesięcy pracy, obserwowania zaangażowania i optymalizowania swoich działań. Należy pamiętać, że nie jest sztuką stworzenie nowego formatu, który trafi do wszystkich, a mądre wykorzystanie tego, co już posiadamy i dostosowujemy do swojej grupy odbiorców.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.