Jak skutecznie pozyskiwać adresy email? (email marketing)
W świecie e-commerce na podanie adresu email trzeba zasłużyć, zaoferować coś w zamian. Zaproponować rozwiązania jakiegoś nurtującego ludzi problemu. Rozwiązania, w którym specjalizuje się nasza firma. Budowanie takiej bazy ma w konsekwencji przełożenie na możliwość utrzymywania kontaktu z nią, a w ostatnim kroku – sprzedaży produktów lub targetowania na nią reklam.
Ludzie najchętniej zostawiają adres email, aby:
- otrzymać zniżkę;
- otrzymać środki do wykorzystania w sklepie online lub w aplikacji;
- otrzymać punkty, które można wymienić na coś wartościowego;
- otrzymać dostęp do wiedzy w formie ebooka, audiobooka lub video.
Co ma znaczenie w email marketingu?
1. Wiadomość powitalna
Pierwsza wiadomość np. zacjęcająca do potwierdzenia subskrypcji, a następnie do pobrania ebooka, powinna być maksymalnie przyjemna treściowo i wizualnie. Zadbajmy o krótką, zwięzłą, miłą treść.
2. Zróżnicowanie komunikatów
To, co wysyłamy do naszej bazy powinno być skierowane w pierwszej kolejności na korzyści czytelników. Dawajmy im materiały do rozwoju ich biznesów, ich osobowości, do oszczędności czasu. Materiały ułatwiające życie, edukacyjne.
Zapraszajmy ich do przeczytania ciekawych wpisów na blogu, oglądania filmów, które przygotowaliśmy – wszystko po to, aby Ci ludzie czuli, że o nich dbamy, że zależy nam na nich.
Z takim doświadczeniem będzie im o wiele łatwiej dokonać zakupu naszych usług lub produktów. Ich zakup okaże się oczywisty i naturalny, ponieważ wcześniej, różnymi kanałami (nie tylko poprzez email marketing) zbudowaliśmy zaufanie, wiarygodność i wizerunek solidnej marki.
Program do obsługi i wysyłki newsletterów
Ciekawym i dobrym na początek programem do email marketingu jest Mailerlite. Jest prosty i intuicyjny w obsłudze i do pewnej liczby wysyłanych maili – bezpłatny.
Dlaczego warto komunikować się z ludźmi poprzez email?
Wiele osób sprawdza swoją skrzynkę tuż po wzięciu telefon pierwszy raz do ręki od pobudki oraz ostatni raz przed snem. To naturalny odruch – zobaczę jeszcze tylko czy ktoś czegoś ważnego nie napisał.
Jeżeli uda nam się sprawić, że ktoś otworzy nasz email, że stanie się on dla niego ważny – wygrywamy uwagę i generujemy kolejny punkt styku tak ważny do ostatecznej finalizacji sprzedaży.