Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Jak skutecznie pozyskiwać adresy email? (email marketing)

W świecie e-commerce na podanie adresu email trzeba zasłużyć, zaoferować coś w zamian. Zaproponować rozwiązania jakiegoś nurtującego ludzi problemu. Rozwiązania, w którym specjalizuje się nasza firma. Budowanie takiej bazy ma w konsekwencji przełożenie na możliwość utrzymywania kontaktu z nią, a w ostatnim kroku – sprzedaży produktów lub targetowania na nią reklam.

Ludzie najchętniej zostawiają adres email, aby:

  • otrzymać zniżkę;
  • otrzymać środki do wykorzystania w sklepie online lub w aplikacji;
  • otrzymać punkty, które można wymienić na coś wartościowego;
  • otrzymać dostęp do wiedzy w formie ebooka, audiobooka lub video.

Co ma znaczenie w email marketingu?

1. Wiadomość powitalna

Pierwsza wiadomość np. zacjęcająca do potwierdzenia subskrypcji, a następnie do pobrania ebooka, powinna być maksymalnie przyjemna treściowo i wizualnie. Zadbajmy o krótką, zwięzłą, miłą treść.

2. Zróżnicowanie komunikatów

To, co wysyłamy do naszej bazy powinno być skierowane w pierwszej kolejności na korzyści czytelników. Dawajmy im materiały do rozwoju ich biznesów, ich osobowości, do oszczędności czasu. Materiały ułatwiające życie, edukacyjne.

Zapraszajmy ich do przeczytania ciekawych wpisów na blogu, oglądania filmów, które przygotowaliśmy – wszystko po to, aby Ci ludzie czuli, że o nich dbamy, że zależy nam na nich.

Z takim doświadczeniem będzie im o wiele łatwiej dokonać zakupu naszych usług lub produktów. Ich zakup okaże się oczywisty i naturalny, ponieważ wcześniej, różnymi kanałami (nie tylko poprzez email marketing) zbudowaliśmy zaufanie, wiarygodność i wizerunek solidnej marki. 

Program do obsługi i wysyłki newsletterów

Ciekawym i dobrym na początek programem do email marketingu jest Mailerlite. Jest prosty i intuicyjny w obsłudze i do pewnej liczby wysyłanych maili – bezpłatny.

Dlaczego warto komunikować się z ludźmi poprzez email?

Wiele osób sprawdza swoją skrzynkę tuż po wzięciu telefon pierwszy raz do ręki od pobudki oraz ostatni raz przed snem. To naturalny odruch – zobaczę jeszcze tylko czy ktoś czegoś ważnego nie napisał.

Jeżeli uda nam się sprawić, że ktoś otworzy nasz email, że stanie się on dla niego ważny – wygrywamy uwagę i generujemy kolejny punkt styku tak ważny do ostatecznej finalizacji sprzedaży.

 

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.