Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Jak mieć więcej opinii w Google i na Facebooku?

Kto z nas nie szukał specjalisty lub wykonawcy na podstawie opinii o nim wystawionym na Znany Lekarz lub Booksy? Lubimy, kochamy wręcz rekomendacje. Sprawiają, że czujemy się bezpiecznie. Dzięki nimi czujemy, że dobrze wydamy nasze pieniądze.

Opinie o firmie w Google lub na Facebooku mają obecnie bardzo duże znaczenie, gdyż coraz częściej mogą decydować o pozytywnej decyzji przyszłego klienta aby skorzystać z usług lub kupić produkt firmy. Jak zatem mieć więcej pozytywnych opinii w Google lub na Facebooku zdobywanych w uczciwy sposób?

Badania wykazują, że opinie mają realny wpływ na decyzje klientów.

Ponadto ich treść jest pozycjonowana w wynikach wyszukiwania, gdyż Google niejako „czyta” opinie i chętnie posługuje się nimi jako źródłami informacji na temat naszej oferty. Najprostszym sposobem na uzyskanie większej liczby opinii Google, jest prośba skierowana do klientów o opinie i maksymalne ułatwienie im wystawienia recenzji.

Jakie sposoby zastosować, aby uzyskać więcej pozytywnych opinii Google dla naszej firmy?

Oto kilka z nich:

– Prośba o recenzję

Najważniejsze, żeby wystąpić o nią w odpowiednim czasie i w maksymalnym stopniu ułatwić jej wystawienie przez klienta. Nie można bowiem zbyt długo zwlekać, aby zwrócić się z tą prośbą, ale nie powinno się robić tego zbyt wcześnie, gdyż być może nasz klient nie doświadczył jeszcze pełnych korzyści z naszych usług czy produktów.

Jeśli chodzi o ułatwienia, to zarówno nasza witryna, jak i kanały społecznościowe, e-maile, powinny wyraźnie wskazywać, w którym miejscu, pod jakim linkiem, taką opinię można dodać.

– Nie wszyscy na raz

Jeżeli po tym artykule zadzwonimy do wszystkich klientów i poprosimy o opinie na Google, zrobimy błąd. Opinie wystawione w jednym lub w ciągu dwóch dni będą wyglądać podejrzanie. Warto otryzmywać je z odpowiednim wyprzedzeniem i regularnie prosić o nie klientów.

Rozbudzanie wyobraźni klienta, który nie ma weny

Wiadomo, że większość zadowolonych klientów nie spieszy się z napisaniem pozytywnej opinii z jednego prostego powodu – jest to dla nich wyzwanie. Żeby napisać ciekawą opinię trzeba bowiem się skupić, a nie każdy ma tzw. lekkie pióro lub wenę. Warto zatem ułatwić klientowi to zadanie!  Mała sugestia o czym mógłby napisać, podświadomie pozwoli nakierować jego opinię na jakiś konkretny temat – coś o czym wiemy, że mu się spodobało.

Jak zachęcić użytkowników do zostawiania opinii na Facebooku?

Czasem naprawdę niewiele potrzeba, aby skłonić klienta do zostawienia krótkiej rekomendacji. Należy jednak pamiętać, aby robić to w sposób naturalny, aby klient nie odczuł naszej zachęty jako presji, gdyż nawet najbardziej zadowolony tego nie znosi i może odstąpić od pozostawienia opinii na Facebooku.

Dobrym sposobem zachęcającym klientów do dzielenia się swoimi wrażeniami jest zorganizowanie konkursu, w którym na autorów najciekawszych recenzji czekają nagrody, choćby nieodpłatne wykonanie kolejnej usługi w naszej firmie.

Za pozytywną opinię na Facebooku, koniecznie należy podziękować. Odpowiadając najlepiej jest krótko rozwinąć odpowiedź, pokazując że doceniamy każdą rekomendację. Pamiętajmy, że aż jedna trzecia użytkowników wchodzi na Facebooka w tym celu, aby sprawdzić opinie o danej firmie lub miejscu. Opinie klientów w Internecie wpływają na decyzje zakupowe innych.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.