Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Jak mieć więcej klientów w biznesie lokalnym?

Zastanówmy się, jakie są przyczyny faktu, że jedne biznesy odnoszą sukces, a inne upadają?
Każdy przedsiębiorca wie, że w biznesie nie ma łatwych wyzwań. Myśleliśmy, że wszystko jest dopracowane, ale biznes przestał zarabiać, albo co gorsza – zaczął przynosić straty.

Dlaczego czasem dzieje się tak, że biznes traci klientów albo w ogóle ich nie przyciąga?
Odpowiedź na to pytanie jest prostsza, niż się tego spodziewamy.

Otóż nasi potencjalni klienci najprawdopodobniej nawet nie wiedzą o naszej firmie!

W jaki sposób pozyskać klientów do naszego biznesu, i jaka jest najlepsza i najskuteczniejszą metoda w promowaniu lokalnego biznesu ?
Pierwsza metoda to tradycyjny sposób, czyli banery reklamowe, ulotki promocyjne, prasa i radio. Czy to dobry sposób? Jest dobry tylko w tym przypadku, jeśli mamy ogromny budżet na reklamę i do tego lubimy ryzykować. Trzeba powiedzieć sobie jasno – w przypadku biznesów lokalnych może się to okazać zdecydowanie nieskuteczne. Szkoda wydawać swoje pieniądze na tak niepewną reklamę.

Podstawowym problemem takiej reklamy jest bowiem brak jakiejkolwiek możliwości zmierzenia jej efektów. Jeśli wywiesimy powiedzmy 10 reklam na mieście, to nie wiemy która z nich najlepiej zachęca klientów do przyjścia, a która jest zwykłą stratą pieniędzy. Jeżeli w tym samym czasie zlecimy reklamę w radio, to już w ogóle nie będziemy w stanie ocenić tego, co działa i tego, co nie działa!

Druga sprawa, to wiele takich miejsc zapełnia już nasza konkurencja. Przecież każdy tak robi!

Musisz sobie zatem uświadomić, że swoich wymarzonych klientów możesz znaleźć w… Internecie!
I to niezależnie od tego, czy jesteś piekarzem, dentystą, trenerem personalnym, prowadzisz warsztat samochodowy, czy jesteś właścicielem firmy, która działa w zupełnie innej branży. W przypadku biznesu lokalnego idealnie sprawdzi się reklama na Facebooku, która pozwoli Ci wygrać z konkurencją.

Jeśli prowadzimy lokalny biznes, to reklama na Facebooku, jest idealnym krokiem jaki powinniśmy zrobić, jeśli chcemy stale pozyskiwać klientów do naszego biznesu.

Reklama na Facebooku jest najbardziej skuteczną metodą pozyskiwania klientów dla lokalnego biznesu, ale trzeba umieć z niej korzystać.

Zaczynamy od tego, że nasz fanpage musi mieć wybraną kategorię „lokalna firma”. To właśnie daje nam naprawdę bardzo dużo możliwości.
Można tak ustawić na przykład takie proste rzeczy, jak godziny otwarcia, dzięki czemu gdy ktoś wejdzie na stronę, to będzie wiedział, czy ten dentysta aktualnie przyjmuje, czy ten lokal jest teraz otwarty itd.

Poza tym sam Facebook również nam troszeczkę w tej kwestii pomaga – mamy bowiem możliwość pozostawiania recenzji. Jeśli oznaczymy się w jakimś miejscu, kolejnego dnia możemy dostać z Facebooka powiadomienie, żebyś zostawił recenzję na stronie. Nie musimy więc pisać do klientów i prosić ich o recenzje. Oczywiście, jeśli napiszemy, możemy mieć jeszcze większy efekt, natomiast Facebook też nas wspiera. To pierwsza rzecz, która rzeczywiście jest bardzo istotna.

A druga rzecz, która nie dotyczy tylko firm lokalnych, to przemyślany spójny sposób komunikacji.

Na fanpage’u nie możemy działać pochopnie i wrzucać każde wydarzenie w sposób nieprzemyślany. Musimy mieć to wcześniej opracowane w strategii komunikacyjnej i powinno to coś dawać naszym fanom. Podawanie suchych informacji nic nie wnosi.
Dlaczego reklama na Facebooku jest tak skuteczna?

Otóż dobra reklama na Facebook trafia skutecznie tylko do tych osób, które mogą być zainteresowane kupnem Twojego produktu. Ustawienie wszystkiego jest prostsze niż mogłoby się nam wydawać. Wystarczy kilka godzin praktyki!

Facebook to przyszłość, bo w nim możesz doskonale widzieć, w efekcie której reklamy przychodzą klienci, a która reklama generuje tylko koszty. Dzięki temu realizujesz tylko te działania, które dają zwrot z inwestycji, a resztę po prostu wyłączasz.
Reklama dociera do tych odbiorców, do których chcesz żeby docierała!

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.