Księgowość, prawo, doradztwo, networking

GIF-y jako część działań content marketingowych

GIF, z języka angielskiego Graphics Interchange Format, jest jednym z popularnych formatów plików graficznych. Obraz w nim zachowany może być czarno-biały, w odcieniach szarości lub kolorowy, zawierający maksymalnie 256 barw. Główną ich zaletą jest niewielki rozmiar (dzięki kompresji) oraz to, że można zapisywać w nich animacje. Gify mają ogromny potencjał. Pozwalają wyróżnić się na rynku i przebić przez szum komunikatów i treści reklamowych.

Zatem, co takiego mają GIF-y i dlaczego warto wykorzystać je w codziennych działaniach content marketingowych?

Spróbujmy odpowiedzieć pokrótce na to pytanie:
1. opowiadają historię – zaledwie na kilku obrazkach można opowiedzieć historię od początku do końca, odzwierciedlić emocje i konkretne reakcje; dają nam dużo więcej możliwości niż zdjęcia, mają również niewielką przewagę nad video, gdyż są znacznie krótsze, bez dźwięku, a więc nie są uciążliwe dla użytkowników,

2. oddają emocje – w ciągu kilku sekund można pokazać rozpacz, smutek, radość, rozczarowanie i znowu radość; w tworzonych obrazach należy szukać oryginalnych i zaskakujących rozwiązań,

3. skutecznie przyciągają uwagę – większość użytkowników nie lubi czyta
długich wpisów, nawet jeśli tekst jest ponadprzeciętnie wartościowy; aby zachęcić do ich przeczytania, można go nieco urozmaicić, chociażby gifami; ruchome grafiki z pewnością mają siłę przyciągania uwagi odbiorcy, który chociażby z czystej ciekawości, po kontemplacji obrazu może przejść do tekstu,

4. mogą być zachętą do działania – można pokusić się o wykorzystanie GIF-ów do “przemycenia” CTA i „subtelnie” wpłynąć na decyzje zakupowe klientów,

5. są chętnie udostępniane – GIF-y są jedną z najchętniej udostępnianych form contentu; w internecie można znaleźć wiele stron z popularnymi GIF-ami, które są codziennie aktualizowane; inspiracji można też szukać np. na GifSoup.

6. są stosunkowo łatwe w odbiorze – zaletą jest to, że same się odtwarzają, nie wymagają dodatkowego uruchamiania przez użytkownika; na ogół są krótkie, zwykle zabawne,  często bardzo trafne, miłe dla oka; kilka sekund wystarczy, aby poprawić humor, czy nastawienie odbiorcy; prosta ich forma pozwala pokazać pozornie skomplikowane treści, takie jak wykresy, diagramy czy dane liczbowe,
można odtwarzać je w mailu – GIF-y w mailu też się ruszają, więc warto czasem z nich skorzystać.

7. nie wymagają wysokich nakładów finansowych – do stworzenia GIF-ów wystarczy nam telefon z dobrym aparatem fotograficznym, którym zrobimy ciąg zdjęć, program graficzny umożliwiający złożenie krótkiej, animowanej grafiki oraz osoba z podstawowymi umiejętnościami w zakresie w obróbki grafiki.

Gdzie najlepiej publikować GIF-y?

Blog – GIF-y są doskonałym rozwiązaniem, zwłaszcza przy obszernych wpisach, gdyż potrafią oderwać na chwilę odbiorcę od głównej treści, pozwalają mu “odetchnąć” od natłoku informacji, jednocześnie zatrzymując go na danej stronie.

Pinterest – serwis do dzielenia się materiałami wizualnymi
Twitter – można tu wybić się ponad jednozdaniowe “ćwierknięcia”,
Tumblr – niedoceniany serwis, to kopalnia najróżniejszych GIF-ów,

Jak umiejętnie korzystać z GIF-ów?

Rada jest krótka: przede wszystkim oszczędnie i zgodnie ze zdrowym rozsądkiem. Przy tym trzeba pamiętać o zasadzie: „co za dużo, to niezdrowo”, gdyż działa ona również w tym przypadku. Nawet najbardziej zabawny i trafny GIF, używany w nadmiarze, będzie po prostu męczył.

Warto również kierować się intuicją, w jakiej sytuacji będzie on odpowiedni. W niektórych przypadkach może on okazać się po prostu nawet niesmaczny lub niepotrzebny.

Warto z niego korzystać, gdyż może być doskonałym komentarzem, ale mimo ich dużej popularności, bez przesady. Zawsze musimy mieć z tyłu głowy świadomość, że przede wszystkim ważny jest odbiorca i to do niego należy dopasować formę przekazu.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.