Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Email marketing na urządzeniach mobilnych

Coraz częściej Polacy sprawdzają pocztę na smartfonach, tabletach, palmtopach. Dotyczy zarówno prywatnej korespondencji, jaką otrzymujemy na nasze skrzynki pocztowe, jak i szeroko rozumianych przesyłek email marketingowych.

Polscy internauci w ostatnim czasie zwracają się w dużym stopniu ku rozwiązaniom mobilnym. Systematycznie spada liczba internautów korzystających z komputerów, natomiast sektor mobilny regularnie zasilają miliony użytkowników. Warto podkreślić, że wzrost ten nie został wygenerowany wyłącznie przez najmłodszych internautów, także osoby 55+ coraz chętniej korzystają z sieci w telefonach i jest to konsekwentny, choć nie spektakularny trend rosnący.

Już prawie połowa Polaków wysyła i odbiera maile przede wszystkim za pośrednictwem smartfona.

Biorąc pod uwagę rosnące wskaźniki korzystania z urządzeń mobilnych, można wysnuć prosty wniosek – ten odsetek także będzie rosnąć, dlatego marketerzy muszą dostosować swoje narzędzia, w tym mailingi i newslettery do wersji mobile. W e-mail marketingu wszelkie zgromadzone dane mają moc, im więcej ich posiadamy, tym lepiej. Analiza zachowań odbiorców i trendów pojawiających się w e-mail marketingu nie tylko pozwoli nam na zrozumienie aktualnych preferencji użytkowników, ale będzie bardzo pomocna przy planowaniu przyszłych strategii marketingowych.

Znaczenie wiadomości e-mail w komunikacji z klientami staje się coraz ważniejsze, gdyż przede wszystkim pozwalają one na  wykonanie optymalnej segmentacji odbiorców np. z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Nietrudno jest odgadnąć, że aby wysłana wiadomość wyróżniała się spośród innych „miliardów” wiadomości, które są wysyłane codziennie do klientów, należy systematycznie badać reakcje na przesłane maile w kontekście dostarczalności, otwierania wiadomości, jak również odpowiedzi na kreacje mailingowe. Wiadomym jest, iż wszechobecnym trendem w e-mail marketingu, jest personalizacja, dzięki której specjaliści od marketingu mogą zaangażować klientów w budowanie wizerunku marek, jak również skutecznie wesprzeć sprzedaż.

Kiedy sprawdzamy mobilną pocztę?

Istnieją zasadnicze różnice w sposobie tradycyjnego sprawdzania poczty elektronicznej i wykonywania tego na urządzaniu mobilnym. Mamy bowiem zupełnie inne preferencje odnośnie trybu i celu tego działania. Dotyczy to przede wszystkim tego, że nie sprawdzamy poczty w tradycyjnych dotychczas miejscach takich, jak biurko w pracy czy domu.

Wykorzystując telefony komórkowe, zazwyczaj sprawdzamy pocztę, kierując się dwoma przesłankami:
1. dla zabicia czasu, czyli robimy to wtedy, gdy dłuży się nam czas np. jadąc w autobusie, czekając w kolejce u lekarza itp.;
2. drugi powód dotyczy przemożnej wewnętrznej potrzeby bycia na bieżąco, dlatego też bardzo często sprawdzamy pocztę na urządzeniach mobilnych w łóżku i to zarówno przed zaśnięciem, jak i tuż po obudzeniu się.

Dlaczego e-mail marketing?

Skrzynka pocztowa to dla nas jedno z najbardziej prywatnych miejsc w sieci. Każdy użytkownik internetu, posiadający co najmniej jeden adres e-mail, staje się potencjalnym odbiorcą naszej kampanii reklamowej. E-mail daje nam możliwość dowolnej personalizacji przekazu i w przeciwieństwie do wiadomości SMS, nie ogranicza nas długością tekstu i grafiką. Mailing to doskonały sposób na łatwe, szybkie i ekonomiczne angażowanie aktualnych i pozyskiwanie wciąż nowych klientów, dlatego jest tak często wykorzystywanym kanałem komunikacyjnym, tak wśród małych, jak i dużych firm.

Jak stworzyć dobry mailing?

1. Nie warto przesadzać z ilością tekstu – ludzie zwykle ograniczają się do skanowania wiadomości wzrokiem,

2. Istotne są wyraźne śródtytuły, a także układ jednokolumnowy;

3. Warto pamiętać o wyraźnym przycisku call to action, dzięki któremu, niezależnie od metody sprawdzania poczty, będzie ona skutecznym nośnikiem przekazów marketingowych.Zawsze pamiętajmy, że osoba sprawdzająca pocztę na urządzeniu mobilnym zazwyczaj dysponuje dwa razy mniejszym ekranem do czytania wiadomości, niż ekran monitora. A zatem powinniśmy zadbać o to, aby wiadomość była czytelna. Podsumowując, warto gruntownie przemyśleć, jak wykorzystać ten trend i dostosować kampanie email marketingowe do osób, które będą ją odczytywały na urządzeniach mobile (głównie smartfonach).

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.