Dobra strona WWW, czyli jaka?
Jak powinna wyglądać nowoczesna i dobrze zaprojektowana strona www?
Dzisiejszy świat w dużej mierze opiera się na internecie, popularne jest powiedzenie, że jeżeli nie ma cię w sieci, to nie istniejesz. W internecie masowo pojawiają się strony internetowe konkurencji. Szczególnie w obecnych czasach, w dobie pandemii, wszyscy chcą się przenieść do wirtualnej rzeczywistości, ale nie każdy wie, jak ten temat zgłębić. Szczególnie, że w obrębie internetu, rzeczy zmieniają się w błyskawicznym tempie.
Jeszcze nie tak dawno wystarczyło mieć jakąś tam, zupełnie przeciętną „stronkę”, by móc zaistnieć. Dzisiaj projekty średniej jakości, nie mają szans na wyróżnienie i wybicie się skutecznością. Konkurencja jest bowiem zbyt przytłaczająca.
Dopracowana strona internetowa powinna przede wszystkim zachęcić do skorzystania z oferty i skutecznie przekazać informacje na temat firmy.
Strona internetowa jest bardzo ważnym elementem wizerunkowym każdej firmy, niezależnie od branży, czy wielkości.
Dzięki niej można umocnić swoją markę, znacznie poszerzyć grono klientów, a co za tym idzie, osiągnąć większy zysk. Jest też ogromnym wsparciem marketingowym, pozwala przekazać informacje klientom i partnerom biznesowym, ułatwia kontakt, przynosi wielorakie korzyści. To również wizytówka, na której klient znajdzie dane adresowe, e-mail czy numer telefonu przedsiębiorstwa.
Jak powinna wyglądać biznesowa strona internetowa?
Wiadomo, że biznes rządzi się swoimi prawami, dlatego tworzenie stron internetowych musi być oparte o pewne zasady.
Jeśli chcemy, by nasza strona realizowała cele biznesowe firmy, absolutnie kluczowe jest to, jakie treści odnajdzie na niej użytkownik. Trafiając do nas, kierował się jakąś konkretną potrzebą i mamy dosłownie kilka sekund na to, aby przekonać go, że u nas ją zrealizuje. Jeśli to się powiedzie, zyskujemy kolejny czas wraz z jego zaangażowaniem, aby poinformować go, w jaki sposób spełnimy jego oczekiwania i dlaczego powinien wybrać właśnie naszą firmę.
W trakcie tworzenia stron internetowych należy uwzględnić kilka elementów, które powinny znaleźć się na stronie.
Są to między innymi:
– logo i nazwa domeny– dzięki tym elementom klienci będą mogli szybko zidentyfikować firmę w internecie; nazwa powinna być łatwa do zapamiętania, unikalna i kojarząca się z działalnością firmy.
– spójny przekaz – strona biznesowa musi w jasny i czytelny sposób przekazywać wszelkie ważne informacje, które mogą zachęcić przyszłego klienta do nawiązania dalszego kontaktu i współpracy; teksty zawarte na stronie powinny być konkretne i zwięzłe;
– zakładka o nas -w tej części muszą znaleźć się główne informacje dotyczące działalności firmy, oferowanych produktów czy usług; opis powinien być jasny i czytelny; warto opisać korzyści, jakie może osiągnąć klient, nawiązując współpracę z firmą;
– formularz kontaktowy – tu winny być umieszczone dokładne dane adresowe, tj. numer telefonu, adres, imię i nazwisko właściciela, adres e-mail, a także numer NIP i REGON firmy; numer telefonu i adres e-mail powinny być klikalne, powinny uruchamiać odpowiedni program w smartfonie lub na tablecie; bardzo przydatna będzie również mapka, która ułatwi dotarcie do firmy;
– referencje – to doskonały sposób poprawiający wiarygodność; opinie klientów lub partnerów biznesowych najlepszą reklamą, pozytywnie świadczą o wysokiej jakości oraz solidności firmy;
– polityka firmy – to ważny element zawierający informacje dotyczące zwrotów, reklamacji, form płatności itp.;
linkowania do strony z mediów społecznościowych – Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Youtube pozwolą zwiększyć zasięg odbiorców i ułatwią informowanie klientów o działalności firmy;
– pozycjonowanie SEO strony firmowej zapewnia dużą częstotliwość wyświetlania strony w czasie wyszukiwania w Google oraz duży ruch na stronie, pozwala poszerzyć grono klientów;
– systematyczne aktualizowanie zamieszczonych treści –stronę należy regularnie odświeżać i rozwijać; strona powinna nadążać za aktualnymi trendami, powinny znaleźć się na niej informacje o bieżących wydarzeniach, nowych produktach czy aktualnościach dotyczących firmy.
Biznesowa strona internetowa jest bardzo ważnym kanałem komunikacji, zapewnia stały kontakt z klientem, ułatwia przekazywanie najbardziej istotnych informacji. Jest dobrym narzędziem dla firmy, pozwala poszerzyć grono klientów, ogranicza koszty marketingowe, jest świetną promocją, ułatwiającą wielopoziomową komunikację.
Tworzenie stron internetowych nie należy do zadań łatwych, gdyż wymagana jest przy ich tworzeniu specjalistyczna wiedza i umiejętności. Aby strona biznesowa była w pełni profesjonalna, warto więc skorzystać z pomocy firm, które specjalizują się w ich projektowaniu.