Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Dlaczego zarządzanie sobą w czasie jest ważne?

Czas, każdy człowiek ma tyle samo — 24 godziny na dobę. Jednak od niektórych nagminnie można usłyszeć zdanie: „nie mam czasu”? W większości przypadku to nie brak czasu, a nieodpowiednie zarządzanie sobą w czasie.

Odpowiednie zarządzanie sobą w czasie to sekret wykorzystania czasu, a w efekcie osiąganie lepszych wyników na płaszczyźnie osobistej, jak i finansowej.

Dzięki dobrej organizacji pracy jesteśmy w stanie stworzyć odpowiednie warunki do efektywnego spożytkowania czasu, tymczasem nieodpowiednia może spowodować wiele utrudnień, a nawet szkód.

Niepoprawna organizacja pracy może sprawić problemy, gdyż źle zorganizowana osoba:

• marnuje czas na szukanie koniecznych dokumentów czy informacji
• nie jest w stanie regularnie korzystać z kalendarza
• niestarannie i nerwowo wykonuje kilka zadań równocześnie
• nie potrafi dotrzymywać terminów
• pracuje chaotycznie
• często ma problemy w komunikacji z innymi osobami

W efekcie taka osoba marnotrawi czas, dodatkowo jest sfrustrowana, ponieważ nie zachowuje terminów, a jej praca nie daje wystarczających efektów pomimo odpowiedniej ilości czasu potrzebnej do wykonania danego zadania.
Przygotowaliśmy 3 porady co zrobić, aby poprawić swoją organizację czasu:

1. Zacznij dzień od dużych zadań

Brian Tracy w książce „Zjedz tę żabę” pisze o priorytetyzacji, czyli porządkowaniu zadań czy działań w kolejności ich priorytetu względem siebie. Jeśli każdy dzień zaczniemy od tego największego i często najtrudniejszego zadania to uwolnimy mnóstwo swojej energii.

2. Zrób to od razu

Najczęstszym błędem jest odkładanie zadań na później. Zadania, które możesz wykonać natychmiast i zajmą Ci chwilę, zrób od razu (oczywiście najpierw patrz punkt nr 1.)

3. Stwórz listę „to-do”

Nie warto trzymać zadań w głowie, niepotrzebnie ją zaśmiecają i wprowadzają dekoncentrację. Dużo lepszym rozwiązaniem jest tworzenie list i wykreślanie po kolei zrealizowanych zadań. Dodatkowo na koniec dnia można zobaczyć postęp prac i ewentualne niewykonane zadania zaplanować na następny dzień. Tym sposobem niczego nie pominiemy.

Jeżeli widzisz potrzebę nauczenia się zarządzania sobą w czasie, to serdecznie zapraszamy na szkolenie z Efektywnego zarządzania czasem.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.