Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Dlaczego warto określić MISJĘ firmy?

Właściciele firm na co dzień zmagają się z wieloma obowiązkami, które warunkują byt na rynku ich firmie. Wśród szeregu czynników, na które muszą zwrócić szczególną uwagę jest z pewnością oddech silnej konkurencji na karku, nieustanny wzrost wymagań klientów czy dostosowanie się do obowiązujących warunków. Sprostanie wszystkim tym wymogom sprawia, że marki stoją przed niezwykle trudnym zadaniem, jeśli mają zamiar się wyróżnić i być unikalnymi w branży. I tu bardzo istotną rolę odgrywa budowanie odpowiedniego wizerunku.

Jednak to nie tylko pozytywny odbiór w oczach klientów może przyczynić się do sukcesu firmy. Ważną rolę w budowaniu jej pozycji na rynku odgrywa to, w jaki sposób marka jest postrzegana przez pracowników, kontrahentów, czy lokalną społeczność. Dlatego też warto zadbać o to, by misja i wizja firmy były spójne z obraną strategią biznesową i dobrze znane zarówno w środowisku zewnętrznym, jak i wewnętrznym.

Czym jest misja firmy?

Misja firmy to klucz do sukcesu, jej credo, uzasadnienie istnienia, powód, dla którego powstała. To również „drogowskaz” zarówno dla pracowników, jak i szefa, a jednocześnie kierunek dążeń przedsiębiorstwa, punkt na horyzoncie, do którego należy dążyć.
Misja wskazuje na istotę istnienia biznesu, filozofię jego funkcjonowania, wartości, których się trzyma, i siłę wprawiającą go w ruch. Misja to również swego rodzaju obietnica złożona otoczeniu, która kształtuje strategię rozwoju firmy czy sposób zarządzania. Misja powinna wyróżniać Twoją firmę na tle konkurencji.

Wielu może uznać, że misja i wizja firmy są zbyt górnolotnymi stwierdzeniami, które nie mają żadnego zastosowania w rzeczywistości. Nic bardziej mylnego!

Dzięki ściśle sprecyzowanej misji i wizji, zarządzanie pracą w firmie wpłynie nie tylko na wizerunek przedsiębiorstwa, ale też na jakość kierowania biznesem. Jasno i precyzyjnie zdefiniowany cel firmy przekłada się na umiejętne określanie zadań, które w konsekwencji decydują o kierunku i szybkości rozwoju przedsiębiorstwa. Należy zadbać również o to, by zaznajomić z  misją i wizją firmową wszystkich pracowników, gdyż skutkuje to większą ich identyfikacją z założeniami i lepszym pełnieniem swoich obowiązków.

Pracownikowi, który zna misję firmy i widzi, że jest ona przestrzegana pracuje się lepiej i jest wtedy bardziej wydajny.

Trzeba w ty miejscu dodać, że brak misji to realna groźba stagnacji, utknięcia w martwym punkcie i zrezygnowania z rozwoju firmy.
Tak więc misja firmy tworzona jest przede wszystkim po to, aby potem dzielić się nią ze światem na jak największą skalę. Zauważmy, że na stronie internetowej każdej istotnej dla biznesu firmy, opublikowana jest jej misja. Ogłasza się ją również na konferencjach biznesowych – to ważny punkt programu.

Na przykład misja firmy Facebook brzmi:

„Wspieramy ludzi w budowaniu wspólnoty i łączeniu świata ze sobą.”

A misja firmy Google:
„Naszą misją jest uporządkowanie światowych zasobów informacji tak, by stały się powszechnie dostępne i użyteczne dla każdego”.

Jak widać na podstawie powyższych przykładów, misja firmy opisuje, jakie miejsce firma zajmuje ogólnie w świecie – wśród konkurencji i klientów. A Ty, czy zastanawiałeś się nad misją swojej firmy?

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.