Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Czy warto otwierać firmę w czasie COVID?

Pandemia koronawirusa spowodowała, że w wielu branżach biznesowych firmy mają spore kłopoty. Na horyzoncie widnieje bowiem kryzys ekonomiczny, który w znaczący sposób utrudnia aspekty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.  Pomimo licznych trudności, założenie własnego biznesu w dobie koronawirusa niekoniecznie musi być z góry skazane na porażkę. Mnóstwo branż w dobie pandemii koronawirusa zmieniło sposób funkcjonowania firmy. Większość pracowników przestało przychodzić do siedziby, a zaczęło pracować zdalnie. Choć home office nie jest szczególnie nowatorskim rozwiązaniem, w obecnym momencie stał się powszechnością. Nie można wykluczyć, że część branż zdecyduje się na pracę zdalną w dłuższej perspektywie.

Ta metoda może być szczególnie korzystna dla nowych biznesów, gdyż pozwala na oszczędność czasu i pieniędzy. Praca zdalna może w niedalekiej przyszłości stanowić niezwykle atrakcyjny sposób na organizację firmy oraz optymalizację efektów jej pracy. Warto więc wziąć pod uwagę obecną sytuację i przeanalizować, czy część branż nie będzie potrzebowała rozwiązań indywidualnych w tym zakresie.

Potrzeba nowych usług

Obecnie trwająca niezwykle trudna sytuacja może być korzystna przede wszystkim w kontekście zakładania firm z branży usługowej, ze szczególnym uwzględnieniem dziedziny IT. Likwidowane miejsca pracy stają się bardzo cennym potencjałem, który można śmiało wykorzystać we własnej działalności.

Rynek usług stanowił w ostatnich latach blisko 70% polskiego PKB. Należy zdać sobie sprawę, iż odpowiedzią na kryzys gospodarczy będzie bez wątpienia potrzeba pojawienia się nieznanych dotychczas form usług. Nowo powstałe zapotrzebowanie można będzie wykorzystać, dzięki profesjonalnej analizie rynkowej niszy. Warto też szczegółowo przeanalizować nowoczesne metody obsługi klienta, czy też narzędzi pozwalających zarządzać instytucjami.

Zakładając firmę w dobie koronawirusa warto mieć również na uwadze fakt, że popyt na pewne usługi z czasem się zmniejszy. Dlatego warto stworzyć sobie plan działań na okres późniejszy. W przeciwnym razie może się okazać, że w czasie po zakończeniu pandemii, w którym Twoja firma powinna się jeszcze dynamiczniej rozwijać, po prostu wystąpi konieczność jej zamknięcia.

Nie wszystkie branże straciły, niektóre zyskały

Mogłoby się wydawać, że niepewność czasów, w jakich obecnie żyjemy, skutecznie odstraszy wszelkich śmiałków do zakładania nowych firm.
Wśród branż, które nie tylko nie straciły, ale wręcz zyskały na jej wybuchu, są choćby wciąż dobrze prosperujące firmy budowlane oraz te związane z nauczaniem online, dostarczaniem towarów, produkowaniem środków higieny i ochrony, a także dostarczaniem produktów żywnościowych i zakupów do domów.

Na zakończenie warto zwrócić uwagę na wydawałoby się najbardziej oczywisty, aczkolwiek równie istotny aspekt. Niezwykłym źródłem wiedzy oraz doświadczenia są przecież ludzie. Pomimo, że wiele branżowych konferencji i targów odwołano bądź przełożono, kontakt z osobami obracającymi się w danej branży wciąż jest możliwy. Dzięki rozmowom można zebrać niezbędne informacje, celem dokonania stosownej analizy branży.

Niewykluczone, że może to właśnie te wyniki będą stanowiły podstawę do obrania kierunku rozwoju Twojego przedsiębiorstwa w niedalekiej przyszłości.

 

 

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.