Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Czy warto inwestować w influencer marketing?

Influencer marketing to działania marketingowe prowadzone we współpracy z osobami popularnymi w internecie, które mają wierne i liczne grono obserwatorów, czyli influencerami. Jest to innowacyjny sposób na rozwój rozpoznawalności. Influencer ma bowiem wpływ na daną grupę odbiorców, u których zaskarbił sobie zaufanie i na których wybory potrafi wpływać.

W obecnych czasach coraz większa grupa internautów poszukuje autorytetów w wąskim gronie osób kreujących trendy w social mediach. Są to instagramerzy, tik-tokerzy, ale także znani celebryci, blogerzy, których aktywność w social mediach bardzo często wpływa na zachowania obserwujących, ich preferencje zakupowe i poglądy.

Marki, dobierając influencerów w zakresie stylu komunikacji i targetu, mogą mieć pewność, że informacje o nich i ich produktach dotrą do konkretnej grupy potencjalnych konsumentów.
Jak działa influencer marketing?

Wybierając influencerów, w pierwszej kolejności marki analizują  publikowane przez nich treści, oceniają ich styl wypowiedzi, który będzie stanowił bardzo ważny element reklamy. Influencer marketing  polega głównie na dzieleniu się przemyśleniami na temat danego produktu lub usługi, które pozwalają na dotarcie z reklamą do jak największego grona fanów.

Skuteczność gwiazd mediów społecznościowych polega na tym, że udało im się wykreować własny, bardzo wyrazisty wizerunek i co bardzo istotne, stworzyli sobie z niego niezależną autentyczną i godną zaufania markę. Kiedy więc promują inne marki, odbiorcy ufają ich rekomendacjom.

Ile może kosztować influencer marketing?

Na konkretną cenę wpływa wiele czynników, m.in. popularność i grupa odbiorców influencera, wyrażająca się w liczbie obserwatorów i subskrybentów. Im większą popularnością cieszy się dana osoba, tym wyżej płatna jest współpraca z nią. Duże znaczenie ma także zasięg współpracy. Reklama opierająca się na jednym tylko poście w social mediach będzie mniej płatna, niż zaplanowana długoterminowa kampania reklamowa.

Należy jednak dodać, że influencer marketing jest przystępniejszy cenowo, niż reklama w mediach tradycyjnych, np. w prasie, telewizji czy na billboardach.

Podsumowanie

Kampanie z wykorzystaniem influencer marketingu działają dwutorowo, ale ważne jest, aby spójnie prezentowały styl i wartości obu stron. Influencerzy i ich odbiorcy wspólnie tworzą zainteresowanie wokół promowanego produktu lub usługi.

Najważniejszym zadaniem influencer marketingu jest to, aby dzięki zaangażowaniu znanej osoby o naszej marce lub produkcie robiło się głośno. To doskonałe narzędzie promocyjne, które może naszej firmie ułatwić dotarcie do grupy docelowej.

Można uznać, że kluczową zaletą tej formy marketingu jest uwiarygodnienie marki poprzez współpracę z osobami, które rzeczywiście istnieją, których ludzie kojarzą i których darzą zaufaniem. Ludzie nie ufają bowiem reklamom i występującym w nich aktorom, ponieważ brak im właśnie autentyczności.

Ponadto Internauci uznają za znacznie ciekawsze recenzje zamieszczane na YouTubie, Instagramowe stories, recenzje na blogu, a nie telewizyjne reklamy czy banery.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.