Czy książki pomagają w prowadzeniu biznesu?
Co właściwie wpływa na to, że niektóre pomysły odnoszą sukces, a inne niestety kończą się spektakularną klapą? W pewnym momencie uświadamiamy sobie, że aby umiejętnie prowadzić własną działalność gospodarczą, warto poszerzyć nasze horyzonty i znaleźć inspirację i motywację do działania. Tylko gdzie jej szukać?
Najlepszą skarbnicą wiedzy o biznesie mogą okazać się książki, w których znajdziemy mnóstwo informacji możliwych do wykorzystania w praktyce. Każda przeczytana przez nas książka ma wpływ na nasze rozumienie życia zawodowego i biznesowego, może też uruchomić naszą „uśpioną” kreatywność i wyobraźnię oraz pomóc w rozwiązywaniu problemów.
Dla umysłu czytanie jest tym, czym dla ciała jest gimnastyka.
Dzięki czytaniu spoglądamy na świat z nowej perspektywy. Pozwala ono rozwijać i stymulować mózg, co z pewnością czyni nas mądrzejszymi.
I co bardzo ważne – dostęp do wiedzy, dzięki książkom, jest możliwy niewielkim kosztem.
O czym musimy pamiętać wybierając odpowiednią lekturę?
1. Ustalmy interesującą nas najbardziej tematykę; skonkretyzowany zakres wiedzy, pozwoli na wybranie książki o treści, której przyswojenie będzie ułatwione i dostosowane do naszych potrzeb;
2. Książkę należy dostosować do poziomu własnej wiedzy – dobre książki o biznesie powinny poszerzać jej zakres, czyli wyposażać w nowe informacje;
3. Przeglądając interesujące nas książki, skupmy naszą uwagę na bestsellerach, gdyż już sama ich nazwa świadczy o sukcesie odniesionym w sprzedaży dzięki uznaniu szerokiego grona czytelników.
Jaką książkę polecamy bez względu na branżę czy ilość lat, w których prowadzimy biznes?
Jaką jedną książkę polecamy?
Jest nią „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi”, Dale’a Carnegie, która już w pierwszych rozdziałach może podsunąć sposoby, jak możemy stawać ludźmi, z którymi CHCE SIĘ prowadzić biznes. Przekazuje proste i praktyczne techniki, które można wykorzystać już kolejnego dnia w swojej firmie. Wersja bezpłatna tej fascynującej lektury jest dostępna w formie audiobooka na YouTube.