Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Co jest niezbędne, by zacząć własny biznes?

W rozważaniu czy przejść na swoje i otworzyć własny biznes,  przede wszystkim musimy sobie odpowiedzieć na pytanie: dlaczego chcemy to zrobić? Od odpowiedzi na pytanie „dlaczego” będzie zależało wiele późniejszych aspektów funkcjonowania firmy.

Od czego zacząć? Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę , że nie ma cudownego przepisu na sukces, bowiem na powodzenie w biznesie ma wpływ bardzo wiele czynników.

Ważny jest dobry pomysłprecyzyjnie zdefiniowana grupa docelowa. Niektóre pomysły mogą jednak okazać się zbyt nowatorskie i trzeba będzie najpierw poświęcić sporo czasu i pieniędzy na edukację swoją i klientów.

Jeśli mamy już pomysł na biznes, wiemy na czym chcemy zarabiać, musimy sprawdzić, czy ktokolwiek potrzebuje naszych usług. Musimy też zorientować się, jak wiedzie się naszej konkurencji, jak dużo pytań o nasze potencjalne usługi pojawia się np. w grupach na Facebooku i innych social mediach. Bez zbadania rynku i głębszej analizy, 90% firm może nie przetrwać pierwszych 2 lat działalności.

Może się okazać, nawet po szybkim researchu profilu konkurencji na Facebooku, że są np. słabi w obsłudze klienta lub oferują bardzo standardowe rzeczy. Dzięki tej wiedzy możemy pomyśleć np. o tym, aby wyróżnić się obsługą swoich klientów lub dodać im coś extra od siebie. Takie z pozoru proste działania budują potem zaufanie do nas i pozycję firmy, która zna się na rzeczy, a ludzie bardzo chętnie polecają tego typu biznesy swoim znajomym.

Podsumujmy zatem, jakie atrybuty są przydatne w rozwijaniu własnej firmy:

wiedza biznesowa tj. podstawy ekonomii, zarządzania, sprzedaży, marketingu oraz wiedzy specjalistycznej związanej z przedmiotem działalności,

umiejętności biznesowe, takie, jak: analizowanie, nawiązywanie kontaktów i budowanie relacji z ludźmi, pozyskiwanie klientów, podejmowanie trudnych decyzji, sztuka negocjacji i sprzedaż, planowanie, ustalanie priorytetów i delegowanie, rekrutacja i selekcja pracowników oraz zarządzanie zespołem,

znajomość rynku, na którym zamierzamy prowadzić działalność, a w szczególności znajomość preferencji odbiorców oraz zasad gry, którymi rządzi się dana branża lub segment klientów,

doświadczenie biznesowe w zarządzaniu budżetami, projektami, zespołem, które należy umiejętnie dostosować do realiów StartUpu,

kluczowe cechy mające wpływ na odpowiednią postawę, takie jak: determinacja, konsekwencja, dyscyplina, pokora, pozytywne nastawienie, pewność siebie, asertywność, kreatywność, oraz odporność na stres.

Zarówno prowadzenie firmy, jak i realizacja jakiegokolwiek projektu, w tym biznesowego, wymaga planu. Jeśli chcemy go rozwinąć, musimy mieć określony cel, czy też plany na to, jak ma wyglądać za kwartał, za pół roku, czy za rok. Zajmując się jedynie bieżącymi sprawami, nie jesteśmy w stanie zajść daleko ze swoimi ambitnymi planami. Takie podejście do sprawy może się niestety skończyć jedynie frustracją, wypaleniem i niepotrzebnym stresem.

Jak słusznie mawiał Les Brown, „nie musisz być wielkim, żeby zacząć, ale musisz zacząć, żeby być wielkim”.
Dlatego nie warto w nieskończoność odwlekać decyzji o rozpoczęciu działalności gospodarczej, ponieważ może się zdarzyć, że idealny moment nigdy nie nadejdzie.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.