Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Click & Collect – jak działa i dlaczego warto?

Click & Collect, czyli usługa „kliknij i odbierz”, jest hybrydową metodą zakupu online i offline. Umożliwia ona użytkownikom wybór i zakup towarów przez internet, a odebranie ich w sklepie lub w innym punkcie odbioru.

Taka możliwość zakupu przez internet i odbioru w sklepie nie jest nowością, gdyż duże sieci handlowe oferują tę metodę od wielu lat. Nowością natomiast jest to, że na tę formę sprzedaży otworzyły się również małe i średnie firmy.

Click & Collect ma na celu przede wszystkim maksymalne uproszczenie procesu zakupu i płatności. Jest to ze wszech miar korzystne zarówno dla kupujących, jak i sprzedających.

Jak zatem działa klikanie i odbieranie?

Usługa Click & Collect pozwala użytkownikowi na przeglądanie katalogu online sklepu stacjonarnego w dowolnym miejscu i czasie.
Po dodaniu produktu do koszyka, użytkownik może wybrać opcję odbioru zamówienia osobiście w sklepie położonym najbliżej miejsca zamieszkania. Może dokonać tego wyboru jako odpowiedni punkt na mapie lub wpisując kod pocztowy, w zależności od tego, jakie opcje oferuje sprzedawca.

W zależności od rodzaju produktu, użytkownik:
– oczekuje informacji, czy produkt jest aktualnie dostępny w sklepie,
– otrzymuje wiadomość e-mail z potwierdzeniem,
– wybiera najdogodniejszy dla niego przedział czasowy odbioru towaru w sklepie,
– udaje się do wybranej placówki w celu jego odbioru.

Zwykle sklep rezerwuje zamówiony produkt przez kilka dni.

Płatności w systemie Click & Collect przewidują dwie opcje:
– pierwsza pozwala na dokonanie płatności online i wysłanie produktu z magazynu do najbliższego punktu sprzedaży;  dzięki temu nie musimy płacić w sklepie, a odbiór jest szybszy.
– druga opcja dopuszcza rezerwację produktu online, osobiste przyjście do sklepu i płatność offline; dzięki temu produkty, które są już dostępne w sklepie, mogą być odebrane bez zbędnego oczekiwania na ich dostarczenie z magazynu.

Korzyści dla nabywców

– oszczędności w zakresie ceny dostawy,
– oszczędność czasu związanego z oczekiwaniem na dostarczenie zamówienia do domu,
– dostępność produktu natychmiast lub tego samego dnia,
– możliwość wyboru miejsca i terminu odbioru swojego zamówienia,
– możliwość obejrzenia każdego produktu w katalogu online, który dostępny jest 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu (brak konieczności wizyty w sklepie stacjonarnym),
– możliwość wymiany lub zwrotu produktu w momencie jego oględzin w sklepie,
– minimalizowanie ryzyka otrzymania uszkodzonego produktu,
– możliwość dostosowania czasu odbioru do własnego planu dnia.

Korzyści dla sprzedawców

Wdrożenie funkcji Click & Collect w sklepie internetowym jest dostosowaniem się do spełniania życzeń potencjalnych klientów, jak również do zaspokajania ich nowych zachowań zakupowych.

Dodatkowe korzyści to:
– zmniejszenie kosztów transportu,
– unikanie potencjalnych problemów z kurierem w kwestii opóźnienia w dostawach, uszkodzeń podczas transportu itp.,
– wzrost sprzedaży przy kasie lub przy odbiorze (upselling),
– unikanie negatywnych opinii spowodowanych długimi terminami dostaw,
– unikanie zatorów w placówce oraz długich kolejek.

Podsumowanie

W obecnych czasach największe trudności w zakupach online wynikają z kosztów przesyłki oraz często długich lub nie dostosowanych do potrzeb klientów terminów dostawy. Dlatego właśnie Click & Collect okazuje się być cennym sojusznikiem dla e-commerce i atrakcyjnym rozwiązaniem dla konsumentów.

Bowiem wdrożenie tej usługi daje kupującym większą swobodę i wybór, a to z kolei owocuje lepszą konwersją w sklepach internetowych.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.