Księgowość, prawo, doradztwo, networking

BRANDING – co to znaczy?

Termin branding, co to znaczy?

To nic innego, jak budowanie marki Twojej firmy. Brand to inaczej skrót, którym posługuje się klient dla określenia naszej firmy.

Każdy przedsiębiorca dąży do stałego rozwoju firmy i zwiększania zysku. Aby to zrealizować, należy dać się bardzo dobrze poznać. A najlepszy sposób to branding produktu/usługi oraz firmy. Przeprowadzone badania dowodzą, że ok. 60% konsumentów kupuje nowe produkty od marek, które zna. Marka jest definiowana jako „nazwa, znak, symbol, który identyfikuje się z producentem lub sprzedawcą produktu”.
Marka to przede wszystkim wartości, a nazwa, znak czy symbol mają znaczenie drugorzędne. Budowa marki nie może więc zaczynać się od projektu elementów graficznych, bo to tylko wizualizacja wartości.  Sama marka powinna być odpowiedzią na pytanie „w czym Ci mogę pomóc?”. Nie jest to jedynie komunikat, ale także zachowanie, z którym spotyka się konsument. Jeśli zamierzamy zbudować dobrą markę, nie możemy zaczynać od logo, bo logo to nie marka.

Nasza marka to całościowe postrzeganie lub wyobrażenie o naszej firmie wśród klientów.

Marka „skazana na sukces”, musi być spójna w komunikacji oraz działaniach na wielu płaszczyznach. Zaliczamy do nich:
– miejsce działalności, np. biuro, sklep,
– treści na naszej stronie internetowej i reklamę w internecie,
– przekazy treści reklam ze środków masowego przekazu,
– materiały reklamowe, oznakowanie, opakowania,
– content marketing oraz komunikacja z klientami w mediach społecznościowych,
– nasze wystąpienia na imprezach i prezentacjach,
– sposób sprzedaży osobistej.

Jakie czynniki decydują o rozwoju marki? Na pewno jest to praca nad zwiększeniem świadomości oferowanych produktów/usług. Zasoby ludzkie to jeden z najważniejszych elementów, bez których rozwój brandu nie byłby możliwy.

Każdy element, o jakim pomyśli klient w odniesieniu do naszej firmy, produktu/usługi, jest marką.

Może to być m.in.:
– wpadająca w ucho muzyczka wykorzystana w naszej reklamie, o ile po usłyszeniu tej melodii klient jest w stanie wymienić nazwę naszej firmy/produktu,
– znani i lubiani aktorzy grający w reklamie,
– trafione hasło przewodnie,
– humorystyczna prezentacja.

Głównym celem budowy marki jest wyróżnienie się spośród innych firm tej samej branży.

Nigdy nie powinniśmy bezkrytycznie naśladować sposobów działania dużych marek z naszej branży. Ale jednocześnie musimy obserwować, jak wygląda branding dużych graczy, co robią dobrze, a z czym sobie nie radzą.

Dobra marka nie działa krótkoterminowo, bo jej tworzenie i budowanie jest bardzo kosztowne. Marka swoim zachowaniem musi realizować wszystko to, co postanowiła przekazać w swojej misji, czy przekazach reklamowych.

Rozwój przedsiębiorstwa nie jest możliwy bez długotrwałego procesu kreowania marki – brandu. Warto przeznaczyć trochę czasu na zgłębienie tematu, przemyślenie nazwy, hasła przewodniego, loga czy kolorystyki, z którą utożsamiać nas będą klienci.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.