Aktualności
Cztery lekcje z bestsellera „Od dobrego do wielkiego” Jima Collinsa
Jak wykorzystać je w swojej organizacji? Jim Collins, w swojej przełomowej książce „Od dobrego do wielkiego” (Good to Great), stawia jedno zasadnicze pytanie: dlaczego niektóre firmy przechodzą z poziomu przeciętności na poziom światowej klasy i utrzymują ten status ..
Eksperymenty w małej firmie: jak zacząć bez dużego budżetu?
W świecie wielkich korporacji innowacje są często wspierane przez rozbudowane działy R&D, milionowe budżety i dostęp do najnowszych technologii. Małe firmy, które nie dysponują podobnymi zasobami, mogą czuć się na straconej pozycji. Jednak to nie wielkość budżetu, lecz podejście ..
Błękitny ocean w usługach: jak stworzyć własną przestrzeń bez konkurencji
Koncepcja błękitnego oceanu, przedstawiona przez W. Chan Kima i Renée Mauborgne w ich bestsellerze "Strategia błękitnego oceanu", proponuje spojrzenie na rynek z zupełnie nowej perspektywy. Zamiast konkurować w istniejących obszarach (tzw. czerwonych oceanach), warto poszukiwać nisz, które ..
Mózg kocha single-tasking
W świecie pełnym rozpraszaczy Wiele osób wpadło niemalże w nałóg robienia kilku rzeczy jednocześnie, ponieważ mają tak wiele na głowie. Wielozadaniowość stała się normą, zwłaszcza w małych firmach, gdzie właściciele i pracownicy często noszą kilka kapeluszy naraz. Jed ..
Jak radzić sobie z krytyką i feedbackiem w zespole?
Praca w zespole, niezależnie od branży czy stażu, nieuchronnie wiąże się z oceną, zarówno formalną, jak i nieformalną. Feedback, czyli informacja zwrotna, może być potężnym narzędziem rozwoju, ale tylko wtedy, gdy umiemy ją przyjąć i odpowiednio zinterpretować. Sz ..