Księgowość, prawo, doradztwo, networking

A może biznes? Od czego zacząć?

Od czego tak właściwie należy zacząć, aby spełnić marzenia o własnej firmie ? Od strony www? Strony na Facebooku?

Tak naprawdę naważniejsza jest DECYZJA.

Odpowiednim czasem dla podjęcia decyzji jest moment, w którym zdajemy sobie sprawę, że dojrzeliśmy rozpoczęcia do własnej działalności i nie mają tu znaczenia ani wiek, ani etap kariery zawodowej.

Do takiej decyzji wiele osób dojrzewa już na studiach, inni podczas pracy w korporacji lub dla kogoś, jeszcze inni – dopiero po utracie pracy.

Należy podkreślić, że każdy etap jest w tym przypadku dobry.

Jeśli już mamy pomysł i odpowiednią motywację, przyszedł czas na ciężką pracę.

Założenia działalności nie potrzeba zlecać np. specjalizującej się w tym kancelarii prawniczej, możemy we własnym zakresie przejść całą procedurę, tym bardziej że nie jest ona skomplikowana i prawdopodobnie uda się ją przeprowadzić w jednym okienku, w ciągu jednej wizyty w urzędzie.

Po wypełnieniu odpowiednich formularzy w urzędzie gminy lub miasta, następuje rejestracja firmy.
Pomyślne zarejestrowanie działalności gospodarczej w urzędzie oznacza również zgłoszenie przedsiębiorcy w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych oraz wystąpienie o nadanie numerów: REGON, oraz identyfikacji podatkowej NIP.

Należy zaznaczyć, że za rejestrację w urzędzie, zgłoszenie do ZUS oraz nadanie numerów identyfikacyjnych, nic się nie płaci. Numery REGON oraz NIP muszą znaleźć się na wszystkich firmowych dokumentach, drukach, ulotkach, pieczęciach. Numer REGON będzie niezbędny we wszelkich rozliczeniach finansowych oraz zawieranych umowach. Służy on także do kontaktów z urzędem skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.

Z kolei NIP będzie potrzebny do celów podatkowych, jeśli przedsiębiorca będzie płatnikiem VAT, czyli podatku od towarów i usług. Po potwierdzeniu rejestracji działalności i nadaniu numerów identyfikacyjnych, warto jeszcze pomyśleć o założeniu firmowego rachunku bankowego, gdyż wiele banków oferuje przedsiębiorcom korzystne warunki, czy nawet jego bezpłatne prowadzenie, proponując przy tym dodatkowe usługi, np. pomoc biura księgowego.

Następnym etapem jest przygotowanie odpowiedniej oferty dla potencjalnych klientów. Należy więc rozpropagować swoje usługi.

Podstawą tego etapu są:

  • analiza rynku,
  • określenie wizji (co chcemy osiągnąć),
  • określenie kto jest klientem docelowym tj. gdzie przebywa, jakie ma potrzeby, co ma dla niego wartość, jakim językiem się posługuje.

    W początkowym etapie prowadzenia biznesu musimy zdawać sobie sprawę, że nie zawsze wszystko będzie działać tak, jak byśmy sobie tego życzyli.

    Część rzeczy będzie działać, część nie. Chodzi o to, by cały czas obserwować i weryfikować, co działa. Nie należy zbytnio obawiać się błędów i nie poddawać się, gdy pierwsza kampania na nie zadziałała.

    Zakładając własną firmę, z jednej strony ponosimy pewne ryzyko, inwestujemy czas i pieniądze, ale z drugiej – to my liczymy zyski i podejmujemy decyzje. Jednak dla każdego, kto jest dobry wtym, co robi, ważniejsza jest niezależność, samodzielne zarządzanie swoim czasem i praca na własny rachunek.

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.