Księgowość, prawo, doradztwo, networking

5 cech najwytrwalszych przedsiębiorców

Cechy charakteru to jeden z ważniejszych czynników, który ma znaczący wpływ na osiągnięcie sukcesu przez nowoczesnego przedsiębiorcę.
Co jednak sprawia, że niektórzy przedsiębiorcy potrafią utrzymać się na rynku i doskonale prosperować, nawet jeśli koniunktura nie jest sprzyjająca, a inni są zmuszeni do zamknięcia biznesu zanim zdoła się on rozkręcić?

Ludzie, prowadzący swoje firmy często powtarzają, że kluczem do ich sukcesu były szczególne cechy charakteru.
Oczywiście ciężko jest określić, jakie cechy osobowości najlepiej sprawdzą się w określonej działalności. Istnieje jednak pewna grupa przymiotów, które mogą znacząco pomóc podczas prowadzenia swojego biznesu.

1. Pewność siebie

Niewątpliwie dobrego przedsiębiorcę powinna cechować ponadprzeciętna pewność siebie. Jest to cecha niezwykle ważna już na starcie własnej działalności – osoba świadoma swoich możliwości i zalet będzie dążyła do zrealizowania swojego pomysłu, pokonując trudności, a nie uginając się pod nimi. Dotyczy to również kontaktów z kontrahentami, klientami czy konkurencją – pewność siebie pozwala prowadzić efektywniejsze rozmowy i negocjacje. Wiele osób ze względu na obawy o przyszłość i zbyt wysokie ryzyko niepowodzenia wybiera bardziej bezpieczną posadę. Osoba przedsiębiorcza potrzebuje silnej wiary w swoje możliwości, aby zaryzykować i podjąć próbę.

2. Determinacja

Kolejna ważna cecha to determinacja. Chodzi tu o zwłaszcza o pozytywne myślenie o pomyśle, powstającej firmie i jej przyszłości. W ten sposób można uniknąć odstąpienia od własnego pomysłu po np. nieudanych negocjacjach z bankiem o udzielenie kredytu, kiedy analitycy będą wskazywać na wszystkie słabe punkty, które mogłyby zagrozić biznesowi. Szablonowe myślenie i podążanie dawno wytyczonymi ścieżkami, odbiera wiele możliwości rozwoju. Przedsiębiorca musi być również odważny, nie może obawiać się dokonywania wyborów, ani ryzyka w podejmowaniu decyzji.

3. Kreatywność i innowacyjność

Urodzony przedsiębiorca jest też kreatywny i innowacyjny. Twórcze myślenie pozwala szybko i elastycznie analizować sytuacje zarówno wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz. Pozwala również, w przypadku pojawienia się kłopotów, znaleźć niespotykane nawet rozwiązania. Natomiast kreatywność wraz z innowacyjnością daje szansę na stworzenie tak atrakcyjnej oferty produktów lub usług, jakiej nikt jeszcze nie wymyślił i która może z dużą dozą prawdopodobieństwa stać się hitem sezonu. I to niejednego.

4. Wytrwałość i cierpliwość

Wiadomą rzeczą jest, że na markę trzeba sobie zapracować latami trudnej i żmudnej pracy. Nic nie przychodzi od razu, a już na pewno nie w biznesie. Nie zawsze jest kolorowo. Taka jest rzeczywistość i nikt z nas tego nie zmieni. Mimo tego warto się potrudzić. Cierpliwość i wytrwałość w końcu przynoszą efekty. Stopniowo staje się lepiej, lepiej i w końcu jest naprawdę dobrze.
Tylko najwytrwalsi, nieszukający drogi na skróty (przekonasz się, że tak naprawdę nie istnieją) i pewnie kroczący do realizacji stawianych przed sobą celów – osiągną sukces w biznesie. Po drodze przychodzą często chwile zwątpienia, braku motywacji, czy całkowitego załamania. Ważne, żeby nie odpuszczać i iść za ciosem, aż do skutku.

Rozwój działalności to proces, który musi trwać. Tylko najbardziej cierpliwi ludzie po czasie zbierają owoce swojej pracy. Jeżeli jeszcze nie wyrobiłeś w sobie wytrwałości, czas najwyższy, aby to zrobić.

5. Gotowość do współpracy

Ostatnia cecha, również niezwykle ważna dla przedsiębiorcy, to gotowość do współpracy i to z innymi przedsiębiorstwami, z podwładnymi, z klientami. Faktem jest, że firma ma jednego właściciela, to on jest szefem i jego zdanie liczy się najbardziej. Ale to właśnie współpraca pozwala na rozwój, a zapobiega stagnacji. Jest źródłem nowych, świeżych pomysłów, informacji zwrotnych od odbiorców produktu czy usługi – zatem naprawdę warto ze współpracy korzystać.

Jeżeli nadal zastanawiasz się, kim jest przedsiębiorca, wyobraź sobie osobę, która posiada wszystkie wymienione wyżej cechy. Prawdopodobnie można zobaczyć kogoś, kto odniósł sukces, otworzył firmę przynoszącą duże zyski lub sprzedawcę, który rozgrzewa wskaźniki efektywności do czerwoności. Teraz już wiesz, jakie cechy pozwolą Ci przybliżyć się do przedsiębiorczości.

 

 

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.