Księgowość, prawo, doradztwo, networking

Wizerunek firmy w pandemii – jak to połączyć?

W nowej rzeczywistości wywołanej pandemią, strategie działania firm są zróżnicowane – niektóre firmy wspomagają służbę zdrowia lub inicjatywy pomagające walkę z wirusem, inne pozostając w cieniu, próbują przetrwać ten niezwykle trudny dla przedsiębiorców czas. W jaki sposób zrobić coś dobrego dla siebie i dla świata w tym czasie?

Wizerunek firmy i dbałość o niego

Wizerunek jest to sposób postrzegania naszej firmy zarówno przez otoczenie zewnętrzne, czyli klientów i konkurencję, jak i wewnętrzne, czyli pracowników. Zatrudniając pracowników w naszej firmie, powinniśmy zadbać o pozytywne opinie na obu płaszczyznach. Bowiem pozytywny wizerunek firmy wprost przekłada się na osiąganie zysków ze sprzedaży i efektywność naszego biznesu.

Budowanie wizerunku marki w sieci

Najlepszym sposobem tworzenia wizerunku firmy w tym zakresie jest strona internetowa Twojej marki, profile na Facebooku i Instagramie czy też newslettery przeznaczone dla klientów. Ważne jest, aby o swoich działaniach związanych ze wspieraniem lokalnej społeczności, informować na bieżąco.

Wszelkie informacje i posty publikowane w sieci na oficjalnych profilach Twojej firmy, powinny być wiarygodne i rzetelnie sprawdzone. Każda „wpadka” w dobie epidemii, może wywołać negatywną reakcję społeczeństwa i wywołać trudne do przewidzenia w takich okolicznościach skutki. Nawet z pozoru niepozorne memy lub komentarze, które nam wydają się czymś normalnym, u innych mogą wywołać strach.

Szczególnie ostrożnie należy podchodzić do publikowania informacji związanych z koronawirusem.

W tym przypadku należy korzystać wyłącznie z pewnych źródeł i zawsze trzeba wielokrotnie weryfikować informacje. W przeciwnym przypadku możemy nieświadomie przyczynić się do rozpowszechniania fake newsów, które mogą wywołać niewskazaną panikę. Z drugiej strony odkrycie przez obserwatorów tego rodzaju, w ich mniemaniu manipulacji, z pewnością osłabi ich zaufanie do marki.

Jakie działania mogą wspomagać nas w budowaniu dobrego wizerunku firmy?

Działania reklamowe

Każda, nawet tylko lokalna czy bezpłatna reklama np. w formie wizytówki Google czy fanpage’a na Facebooku, przynosi wymierne korzyści. Odpowiednia strategia medialna pozwala wykreować dobre zdanie stałych klientów o Twojej marce, jak również przyciągnąć do niej nowych zainteresowanych Twoimi produktami czy usługami.

Działania publiczne

Wychodź naprzeciw potrzebom swoich klientów i staraj się zaspokoić ich… ciekawość. Często spotykaną formą jest zaproszenie klientów na dni otwarte albo tzw. Q&A  (ang. questions and answers) – pytania i odpowiedzi – w formie transmisji online. To pozwoli klientom zobaczyć to, czego nie widzą na co dzień i uzyskać odpowiedź na nurtujące ich pytania. W ten sposób możemy udowodnić, że nie mamy nic do ukrycia, a to wzbudza zaufanie.

Wspieranie inicjatyw poprzez pomoc potrzebującym

W dobie koronawirusa, to jeden z najważniejszych elementów kreowania pozytywnego wizerunku marki.
Poszukując rozwiązania, które nie tylko pomogą potrzebującym, ale w dużym stopniu przełożą się na kreowanie wizerunku marki, należy skupić się na dwóch elementach.

1) musimy być pewni, że dana inicjatywa jest naprawdę potrzebna i może pomóc konkretnym osobom (np. osobom, które w wyniku pandemii utraciły wszystkie źródła zarobku).

2) postarać się, aby zaplanowane działania w jak największym stopniu naturalne i niewymuszone. Tylko takie mają szansę być dobrze odebrane przez Twoich obecnych i potencjalnych klientów.

We wszelkich działaniach mających na celu budowanie wizerunku firmy w czasie epidemii lub krótko po jej zakończeniu, najważniejsze jest zachowanie spokoju. Nikomu nie pomoże przecież strach przed zarażeniem, podobnie i panika nie jest najlepszym doradcą w kreowaniu dobrej reputacji przedsiębiorstwa. Dobrane w sposób zdroworozsądkowy działania, oczywiście jeśli będą właściwie komunikowane, pozytywnie wpłyną na wizerunek firmy. Powodzenia!

Zapisz się

Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami w Concepcion i odbierz rabat 10% na pierwszą konsultację podatkową.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną, m.in. newslettera, w tym pocztą elektroniczną, na udostępniony przeze mnie adres elektroniczny, od CONCEPCION Sp. z.o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Kasztanowa 32/15, NIP: 9671361439, REGON:31622051, KRS: 0000526305 zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.). Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.