Inne spojrzenie na sukces w biznesie
Gdybyśmy zadali Ci pytanie – „kto osiągnął największy sukces w biznesie?”, jaka osoba pierwsza przyszła by Ci do głowy? Czy byłby to Jan Kulczyk? Richard Branson? Bill Gates? Steve Jobs? Czy myśląc o tych ludziach, wyobrażamy sobie imperia, jakie stworzyli? Ich wielkie firmy i fortuny? Rzeczywiście dla niektórych sukces może być mierzony w liczbach – majątku właściciela, liczbie zatrudnionych pracowników, liczbie oddziałów, czy liczbie krajów, w których są znani. Są również jednak przedsiębiorcy, dla których sukcesem może być to, że ich firma utrzymuje się na rynku kolejny rok, jej dochody powoli, lecz stopniowo rosną i właśnie zatrudnili trzeciego pracownika.
Ty decydujesz o tym, co jest Twoim sukcesem
Oczywiście warto mierzyć wysoko i mieć ambicje. Warto również dostrzegać swoje małe osiągnięcia i kroki, które do nich prowadzą. Podpisanie ważnej umowy, współpraca z wymarzonym kontrahentem, przeprowadzka do większego biura, a nawet zwolnienie pracownika, który podcinał skrzydła innym osobom w zespole. Dostrzeganie tego typu osiągnięć pomaga w budowaniu siły do prowadzenia firmy kolejny dzień, tydzień, miesiąc i rok.
Znamy przedsiębiorców, dla których największym sukcesem jest to, że otworzyli firmę w zupełnie innej branży, bo poprzednia im nie służyła i teraz wreszcie pracują w zgodzie ze swoją pasją. Inni cieszą się z tego, że czas pandemii nie spowodował, że musieli zwalniać ludzi i utrzymali się w najgorszym okresie. Obserwujemy firmy rodzinne szczęśliwe z sukcesu w postaci wdrożenia kolejnego członka i jego stabilnej pracy na rzecz wieloletniego dorobku swoich poprzedników.
Wartości Twojej firmy
Dla niektórych osób sukcesem jest to, że mogą realizować wartości i misję swojej firmy. To, że za pomocą swoich usług lub produktów mogą pomagać ludziom w określonych branżach, dzięki czemu żyje im się lepiej. Ich klienci oszczędzają swój czas, pieniądze, są zdrowsi, piękniejsi, zwiększają swój standard życia itp.
Lata chude, lata tłuste
Niektórzy myśląc o sukcesie w biznesie przypominają sobie swojego ojca – przedsiębiorcę, który nigdy nie żył ponad stan. Nawet wtedy, gdy jego porzychody sukcesywnie rosły. Mądry biznesmen będzie w latach tłustych inwestował w rozwój, delegował nużące dla niego zadania, oszczędzał i z rozmysłem podchodził do nadwyżek finansowych. Wszystko po to, aby chude lata, które dotykają każdego, przetrwać bez większych problemów. Sukcesem firmy może więc być to, że zarządza nią świetny strateg.
Zrealizowane cele w biznesie
Sukces w biznesie może dla niektórych oznaczać to, że zostały zrealizowane cele – tygodniowe, miesięczne, roczne. Mogą być związane z liczbą nowych miejsc pracy, które otwierasz, nowym produktem w swojej ofercie czy współpracą z partnerem biznesowym, o której marzyłeś od lat.
Patrząc na właściciela wieloletniej firmy powinno się widzieć w nim bohatera codzienności, który, dzięki swojemu doświadczeniu, umiejętnościom podejmowania trudnych decyzji i często stalowym nerwom, rozwija swoją firmę. Dzięki temu nowe osoby mogą dołączyć do jego zespołu. Przyczynia się to również do wzrostu gospodarki oraz do tego, że kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt rodzin, ma dzięki funkcjonowaniu tej firmy za co żyć.
A dla Ciebie, czym jest sukces w biznesie? 🙂